Beurzen, Live Industry Dashboard
Het Center for Exhibition Industry Research (CEIR) in de Verenigde Staten heeft deel één gepubliceerd van haar serie ‘Maximaliseren van de betrokkenheid van bezoekers en exposanten op de beursvloer’. Het eerst deel heet: Tactiek voor exposanten in de stand: mensen, producten, leren en andere strategieën.
Het rapport stelt dat interactiviteit beter presteert dan een statische presentatie. Bovendien is standpersoneel van cruciaal belang voor het succes van de beursdeelname. Met dit in gedachte investeert 84 procent van de Amerikaanse exposanten in de opleiding van standpersoneel.
Een andere bevinding is dat 84 procent van de exposanten emotie gebruikt als een manier om contact te maken met bezoekers. Ze bouwen vertrouwen op, zorgen ervoor dat bezoekers zich welkom voelen in hun stand en bieden de mogelijkheid om met hun producten te interacteren.
Duurzaamheid is een aandachtspunt van slechts 33 procent van de ondervraagden. Exposanten zijn verdeeld als het gaat om het opnemen van diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) in beursprogramma’s. Ongeveer 48 procent wil dat DEI-initiatieven worden genomen, terwijl 46 procent dat niet wil.
Het rapport geeft specifieke voorbeelden van populaire tactieken die in praktijk worden gebracht op de beursvloer. Het bespreekt manieren waarop exposanten het standverkeer stimuleren. Een exposant uit de transportsector vertelt bijvoorbeeld dat ze een podium in hun stand hebben waar de hele dag presentaties te zien zijn. Tegen het einde van de dag wordt er een happy hour aangeboden met drankjes en een presentatie.
Een andere exposant heeft met veel succes een spelshow van het type The Price is Right op de stand gebruikt. Een ander voorbeeld is een social media wall op de stand, waarbij bezoekers worden aangemoedigd om er foto's van te maken deze op hun sociale mediakanalen delen.
‘Tactiek voor exposanten in de stand: mensen, producten, lessen en andere strategieën’ is de eerste in een reeks van acht rapporten. De overige publicaties die de komende maanden zullen verschijnen zijn:
CEIR-abonnees en IAEE-leden hebben gratis toegang tot het rapport en voor niet-abonnees/niet-leden kost het $49.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.