Beurzen, Live Industry Dashboard

CEIR publiceert eerste deel in serie over maximaliseren van betrokkenheid op beurzen

CEIR Tactiek voor exposanten in de stand

Het Center for Exhibition Industry Research (CEIR) in de Verenigde Staten heeft deel één gepubliceerd van haar serie ‘Maximaliseren van de betrokkenheid van bezoekers en exposanten op de beursvloer’. Het eerst deel heet: Tactiek voor exposanten in de stand: mensen, producten, leren en andere strategieën.

Het rapport stelt dat interactiviteit beter presteert dan een statische presentatie. Bovendien is standpersoneel van cruciaal belang voor het succes van de beursdeelname. Met dit in gedachte investeert 84 procent van de Amerikaanse exposanten in de opleiding van standpersoneel.

Duurzaamheid en diversiteit

Een andere bevinding is dat 84 procent van de exposanten emotie gebruikt als een manier om contact te maken met bezoekers. Ze bouwen vertrouwen op, zorgen ervoor dat bezoekers zich welkom voelen in hun stand en bieden de mogelijkheid om met hun producten te interacteren.

Duurzaamheid is een aandachtspunt van slechts 33 procent van de ondervraagden. Exposanten zijn verdeeld als het gaat om het opnemen van diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) in beursprogramma’s. Ongeveer 48 procent wil dat DEI-initiatieven worden genomen, terwijl 46 procent dat niet wil.

Praktijkvoorbeelden op de beursvloer

Het rapport geeft specifieke voorbeelden van populaire tactieken die in praktijk worden gebracht op de beursvloer. Het bespreekt manieren waarop exposanten het standverkeer stimuleren. Een exposant uit de transportsector vertelt bijvoorbeeld dat ze een podium in hun stand hebben waar de hele dag presentaties te zien zijn. Tegen het einde van de dag wordt er een happy hour aangeboden met drankjes en een presentatie.

Een andere exposant heeft met veel succes een spelshow van het type The Price is Right op de stand gebruikt. Een ander voorbeeld is een social media wall op de stand, waarbij bezoekers worden aangemoedigd om er foto's van te maken deze op hun sociale mediakanalen delen.

Acht rapporten

‘Tactiek voor exposanten in de stand: mensen, producten, lessen en andere strategieën’ is de eerste in een reeks van acht rapporten. De overige publicaties die de komende maanden zullen verschijnen zijn:

  • Tactiek voor exposanten op de stand: gebruik van digitale tactieken en diensten voor beurzen en wat ze zelfstandig bereiken.
  • Tactiek voor exposanten op de stand: methoden die worden gebruikt om de resultaten van betrokkenheidsinspanningen te evalueren
  • Tactiek voor exposanten op de stand: kijken naar de toekomst – gebieden die verbeterd kunnen worden en interesse in nieuwe modellen
  • Netwerkmogelijkheden op de beursvloer buiten de beursstand
  • Productbetrokkenheidsactiviteiten op de beursvloer buiten de beursstand
  • Leeractiviteiten op de beursvloer buiten de beursstand
  • Beursorganisatoren: methoden om de resultaten te evalueren, aspecten die verbeterd kunnen worden en interesse in nieuwe modellen

Bestellen

CEIR-abonnees en IAEE-leden hebben gratis toegang tot het rapport en voor niet-abonnees/niet-leden kost het $49.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief