LiveWire
Ticketcounter, de Nederlandse specialist in bezoekersbeheer en ticketing voor onder meer dierentuinen, musea, pretparken en evenementen, maakt bekend dat de Anne Frank Stichting hen heeft gekozen als hun ticketingpartner.
Het ticketingsysteem dat de dezelfde herkenbare uitstraling heeft als de museumwebsite zorgt op deze manier voor een gebruiksvriendelijke en herkenbare online ticketervaring. Het systeem verwerkt verschillende soorten tickets, voor zowel individuele bezoekers als groepen, en biedt een betrouwbare oplossing voor het beheren van tijdsloten wat essentieel is voor een populaire locatie als het Anne Frank Huis. In de toekomst kan ook de combinatie gemaakt worden met tickets voor openbaar vervoer in en naar Amsterdam.
Jaarlijks bezoeken meer dan 1,2 miljoen mensen uit binnen- en buitenland het Anne Frank Huis. Gezien het internationale karakter van het Anne Frank Huis, was meertalige ondersteuning een belangrijke vereiste. Het ticketingsysteem is beschikbaar in vier talen, wat de toegankelijkheid voor bezoekers van over de hele wereld vergroot.
De samenwerking tussen de Anne Frank Stichting en Ticketcounter gaat verder dan alleen ticketverkoop. De 'customer journey' wordt sterk verbeterd door een mobile-first aanpak en ondersteuning tijdens het hele klanttraject. Bezoekers ontvangen relevante informatie op verschillende momenten, van oriëntatie en planning tot communicatie na hun bezoek, via geautomatiseerde e-mailcampagnes.
Jasper Dijkstra, Commercieel Directeur en Sjoerd Bakker, Algemeen Directeur van Ticketcounter zijn trots om voor de Anne Frank Stichting aan de slag te gaan. Jasper Dijkstra: “Het Anne Frank Huis is een van de belangrijkste musea van ons land omdat het een verhaal vertelt dat niet vergeten mag worden. Het is een eer om daar een bijdrage aan te leveren.” Sjoerd Bakker: ”De klik met het toegewijde team van de stichting is vanaf het begin goed. Het is bovendien een mooie uitdaging om complexe planningsprocessen te kunnen automatiseren waardoor het museum de grote stroom aan bezoekers nog beter kan reguleren, zelfs tijdens piekmomenten.”
De samenwerking tussen de Anne Frank Stichting en Ticketcounter heeft een looptijd van 5 jaar.
Ticketcounter ontzorgt klanten in alles wat te maken heeft met toegang, zodat zij zich kunnen focussen op hetgeen waar zij het beste in zijn: bezoekers een onvergetelijke ervaring bezorgen. Al ruim 15 jaar voorziet Ticketcounter dierentuinen, musea, pretparken, evenementen en vervoerders van online ticketshops en andere oplossingen voor bezoekersbeheer. Daarbij is het aanbod van Ticketcounter even flexibel en gevarieerd als zijn partners en hun eisen, of het nu gaat om alleen de online kaartverkoop of een compleet pakket met kassasystemen, toegangscontrole en rapportage.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.