LiveWire, Beurzen

Alison Church benoemd tot Group Chief Marketing Officer bij Easyfairs

Alison Church - Easyfairs

Easyfairs, een van 's werelds toonaangevende beursorganisatoren, kondigt de benoeming aan van Alison Church als Group CMO. Alison, voorheen regionaal CMO voor Easyfairs UK & Global en meer recentelijk de regio Nordic, zal nu gevestigd zijn op het hoofdkantoor van het bedrijf in Brussel en rechtstreeks rapporteren aan Group CEO Anne Lafère en Group CTO Stephan Forseilles.

In haar nieuwe rol zal ze toezicht houden op groepsmarketingprogramma's, corporate marketing, marketingprocessen, wereldwijde merkstrategieën en een sleutelrol spelen in de digitale transformatie van het bedrijf.

25 jaar ervaring

Alison is al 25 jaar werkzaam in de evenementenindustrie, met ervaring bij Centaur, Venture Marketing Group en de laatste 13 jaar bij Easyfairs. Sinds haar toetreding tot Easyfairs is ze een instrumentele figuur in de regio UK & Global (UKG) en een belangrijk onderdeel van de groei ervan.

Alison begon als Head of Marketing voor het VK en Ierland en ging snel aan de slag als Event Director om leiding te geven aan het groeiende verpakkingsportfolio van het VK. In 2015 werd ze Marketing Director voor de regio en in 2020 werd ze Chief Marketing Officer. Als onderdeel van het senior leiderschapsteam heeft ze de marketingstrategie en -processen aangestuurd om jaar na jaar een indrukwekkende bezoekersgroei te realiseren.

Strategisch leiderschap

"Alisons opmerkelijke bijdragen aan de UKG-regio, haar strategische leiderschap en haar streven naar uitmuntendheid maken haar de ideale kandidaat voor deze cruciale groepsrol nu Easyfairs de volgende groeifase ingaat", aldus Anne Lafère, Group CEO bij Easyfairs.

"Haar werk is cruciaal geweest voor het succes van de UKG-regio en ze heeft ook een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van onze Marketing, Intelligence & Technology-functie in de Scandinavische regio het afgelopen jaar; en dus kijken we ernaar uit om haar expertise onze wereldwijde strategieën te zien vormgeven."

Britse beursindustrie

Alison heeft ook consequent het profiel van Easyfairs binnen de Britse beursindustrie vergroot, door thought leadership te leveren door te spreken op belangrijke branche-evenementen, verschillende prijzen te beoordelen en bij te dragen aan vele andere branche-initiatieven, waaronder gastdocent voor de UFI Exhibition Management School. Ze is ook voorzitter van de AEO Digital Working Group en heeft opkomende marketingprofessionals in de sector begeleid.

In haar nieuwe groepsrol zal Ali nauw samenwerken met alle Easyfairs-regio's om de overkoepelende visie en strategie van de groep te leveren, en ervoor te zorgen dat marketing, digitaal en technologie voorop blijven staan ​​bij de voortdurende uitbreiding van Easyfairs.

Nieuw hoofdstuk

Alison Church: "Ik ben ongelooflijk enthousiast om deze nieuwe rol bij Easyfairs op me te nemen. De evenementenindustrie evolueert in rap tempo en ik kijk ernaar uit om samen te werken met onze getalenteerde teams wereldwijd om de kracht van technologie en innovatie te benutten om nog meer waarde te leveren voor onze klanten."

"Het is een spannend nieuw hoofdstuk voor Easyfairs en we zijn verheugd dat Alison een centraal onderdeel van deze toekomst zal zijn", aldus Stephan Forseilles, Group CTO. "Haar toewijding aan excellentie en innovatie zal van onschatbare waarde zijn nu we onze digitale en technologische initiatieven op wereldwijde schaal blijven voortzetten."

Sam O'Connell

Met de promotie van Alison kondigt Easyfairs Sam O'Connell aan als de nieuwe Regional Marketing Director voor de UKG-regio. Sam, die vijf jaar geleden bij Easyfairs kwam, heeft uitzonderlijk talent en leiderschap getoond en aanzienlijk bijgedragen aan het succes van marketingcampagnes, evenals het verzekeren van effectieve marketingprocessen en het implementeren van best practices in de hele regio.

Sam's diepgaande begrip van marketingintelligentie en -strategie heeft hem een ​​reputatie opgeleverd als een vooruitstrevende leider. Sam rapporteert aan UKG COO Lourda Derry en zal innovatie, groei en uitzonderlijke resultaten blijven stimuleren in alle aspecten van marketing in de hele regio.

"Sam heeft al een enorme impact gehad op ons bedrijf en we zijn ervan overtuigd dat hij zal blijven excelleren in zijn nieuwe rol", aldus Lourda Derry. "Zijn expertise positioneert hem perfect om leiding te geven aan onze marketinginspanningen in de UKG-regio."

 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief