Live Industry Dashboard, Sportevenementen
63 procent van de sponsors in het betaald voetbal is in (zeer) grote mate tevreden over het partnership. Daarnaast is 28 procent in beperkte mate tevreden. Dit blijkt uit het Partnershiponderzoek 2023/'24 van KNVB Expertise en Markteffect. Aan het onderzoek namen 1.109 sponsoren deel van 30 verschillende betaald-voetbalclubs.
De algemene waardering van de relatie wordt gemiddeld gewaardeerd met een 8,1 en 80 procent verwacht het contract te verlengen na afloop van het seizoen of heeft een doorlopend contract. De waardering over de businessactiviteiten is voor 84 procent van de respondenten goed tot zeer goed. Onder de sponsoren in de Eredivisie ligt dit percentage op 92 procent.
Als belangrijkste redenen voor het partnership worden genoemd: voetbal en/of plezier & gezelligheid (68 procent), Trots om bij de club te horen (54 procent), B2B: contact met andere ondernemers (52 procent) en Relatiemanagement (46 procent).
Gevraagd naar wat sponsoren redelijk belangrijk of zeer belangrijk vinden richting de door hun gesponsorde clubs scoort maatschappelijke betrokkenheid 94 procent, duurzaamheid 84 procent en vrouwenvoetbal 78 procent.
In de vergelijking tussen Eredivisie en de Keuken kampioen Divisie, tonen de sponsoren van de Eredivisie over de hele linie een iets hogere tevredenheid.
De infographics met de resultaten van het KNVB Partnershiponderzoek 2023/'24 zijn de downloaden op de website van KNVB Expertise.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.