Congressen
115 afgevaardigden uit 33 landen uit Azië, Australië, Afrika, Noord-Amerika en Europa hebben elkaar in Gdansk, Polen ontmoet. Zij deden van 6 tot en met 9 juli mee aan het ICCA Research, Sales & Marketing congres.
De groep afgevaardigden bestond voornamelijk uit junior en midden-level managers en leidinggevenden van locaties, destination marketing organisaties en PCO”s. De groep was opvallend jong, een groot deel behoorde tot de zogenaamde ”Generatie X”: een generatie van mensen die zijn geboren in de jaren vanaf 1960 tot eind 1970. Maar ook ”Generatie Y” was goed vertegenwoordigd, ook wel bekend als The Millennium Generatie (1980-1990). Van beide generaties is bekend dat ze hoog opgeleid en onafhankelijk zijn, dat ze van nieuwe en gepersonaliseerde ervaringen houden, en zijn klaar om hun steentje daaraan bij te dragen.
ICCA speelde in op de behoeften van deze jonge generaties door deelnemers hun eigen evenement op maat en met een persoonlijke benadering te laten creëren. De afgevaardigden hadden de mogelijkheid om één-op-één afspraken met docenten en ICCA-onderzoekers te maken, zodat zij specifieke antwoorden op hun vragen konden krijgen. Ze werden vooraf aangemoedigd om hun eigen marketing- of communicatie-onderzoek en ander materiaal en projecten waar ze aan werken mee te nemen en kregen vervolgens direct en persoonlijk advies en oplossingen aangereikt.
De onderwerpen die tijdens de onderwijs-sessies aan bod kwamen, waren zeer divers. Van de verkoop en branding van een bestemming tot het maken van een bid voor een internationaal associationcongres. Ook het opbouwen van succesvolle relaties met klanten, sociale media, het out-of-the-box-denken, presentatievaardigheden en loopbaanontwikkeling kwamen aan bod.
De volgende editie van ICCA Research, Sales & Marketing zal plaatsvinden in Bregenz, Oostenrijk van 13 tot 16 juni, 2012.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.