Compass Group, wereldwijd marktleider in foodservices, heeft vandaag aangekondigd Vermaat Groep over te nemen voor een ondernemingswaarde van circa 1,5 miljard euro. Met deze strategische overname versterkt Compass haar positie op de Europese markt aanzienlijk, vooral in het premiumsegment van de foodservicesector.
Exhibition Place in Toronto is door UFI, de wereldwijde branchevereniging voor de beursindustrie, uitgeroepen tot winnaar van de UFI Operations & Services Award 2025. De prijs wordt toegekend voor het innovatieve en duurzame food & beverage-programma dat samen met partner OVG Hospitality is ontwikkeld.
Albron en Hutten hebben na hun fusie officieel het nieuwe moederbedrijf Hai (Hutten Albron Impactmakers) gepresenteerd. De aankondiging, gedaan op 11 juni tijdens een personeelsbijeenkomst in het Philips Stadion, markeert een nieuwe fase waarin beide bedrijven als zelfstandige merken blijven opereren onder één overkoepelende organisatie.
ExCeL London en cateringpartner Levy UK+Ireland markeren hun 25-jarige samenwerking met de lancering van een vierdelige, 'Netflix-geïnspireerde' documentaire. De serie biedt een uniek kijkje achter de schermen bij de organisatie van een grootschalige evenement en de rol die beide partijen daarin spelen.
Rotterdam Ahoy heeft het drankmerk Stëlz toegevoegd aan het assortiment, waarmee het evenementencomplex inspeelt op de groeiende vraag naar lichte, verfrissende alcoholische dranken zoals hard seltzers en hard teas. Het partnerschap, dat deze maand werd aangekondigd, omvat ook gezamenlijke merkactivaties op locatie.
De bezoekers van Pinkpop hebben massaal gekozen voor Brand Lichte Weizen als het officiële festivalbier voor editie 2025. Tijdens een publieksverkiezing, waarin vier verschillende speciaalbieren van Brand werden voorgesteld, kwam de frisse, zomerse Weizen met een alcoholpercentage van 4,5 procent als duidelijke favoriet uit de bus.
Wereldwijd wordt steeds meer ‘no & low’ gedronken. Het aanbod in alcoholarme en alcoholvrije drankjes neemt evenredig toe, maar maakt het er voor congres- en beurslocaties en evenementorganisaties niet eenvoudiger op. ‘Je wilt niet met de voorraad blijven zitten.’
Vanaf volgend seizoen is PLUS Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie. De nieuwe samenwerking gaat in vanaf het seizoen 2025/’26 en kent een looptijd van vier seizoenen tot en met de zomer van 2029.