Congressen
Op dit moment zijn er meer festivals dan ooit. De meest succesvolle titels zijn binnen een week uitverkocht. Wat zijn de succesfactoren? Hoe kun je een vleugje festival toevoegen
aan de zakelijke bijeenkomsten die je organiseert? Zo’n honderd organisatoren deelden hun praktische tips op de nieuwe locatie Te Werve Buiten. De dertien beste tips lees je
hier.
Op maandag 12 september kwamen organisatoren van zakelijke evenementen samen op Landgoed Te Werve in Rijswijk.
‘Jullie willen de zakelijke bijeenkomsten die je organiseert verrassend en inspirerend maken. Vandaag gaan we samen verkennen wat we kunnen leren van de succesfactoren uit de
festivalwereld’, Erik Peekel (schrijver van het boek ‘Het evenement dat niemand wil missen’) opent de bijeenkomst. De zon schijnt, de thermometer geeft meer dan 30 graden aan, de
deelnemers zitten in een prachtige open flextent aan het water.
Event Company heeft sinds deze zomer een nieuwe buitenlocatie gerealiseerd, Te Werve Buiten. Vanaf het voorjaar tot en met de herfst staat er een flinke open flextent met verbouwde containerbar en luxe voorzieningen. Mirco Cuppens van Event Company: ‘Wie hier aankomt stapt direct een ontspannen sfeer binnen. Onze gasten zijn erg enthousiast.’
De eerste spreker in het programma is Jan Maarten Hartong, oprichter van de School of House, het educatieplatform van de dance industrie. Vol passie zet Jan Maarten zijn inzichten op een rij:
‘Als je kijkt naar de ontwikkeling van dance-muziek, dan zie je subculturen ontstaan. Mensen voelen zich verbonden met elkaar, men zoekt elkaar op op evenementen en festivals.’
Succesvolle festivals zijn niet altijd grootschalig. In de festivalwereld ontstaan populaire ‘boutique festivals’, die zijn heel zorgvuldig afgestemd op een nauwkeurig omschreven doelgroep. Zo is er bijvoorbeeld het Bacchus festival voor wijnliefhebbers. Gelijkgestemden drinken bijzondere wijnen in een passende omgeving met live muziek.
Aansluitend gaan de deelnemers aan de slag in de Superbrainstorm van Erik Peekel (Aaaaha!the Actor Factory). In groepjes van vier slaat men de brug naar de eigen praktijk: Hoe kun je een
vleugje festival toevoegen aan de evenementen die je zelf organiseert?
De resultaten van deze collectieve brainstorm:
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.