Beurzen
Beurzen zijn er te kust en te keur. In Nederland en ver daarbuiten. Kies de juiste beurs bij uw doelstelling. Laat u vooraf informeren over:
Karakter
Een horizontale vakbeurs richt zich op exposanten uit één branche. Zij presenteren hun producten aan een professionele doelgroep afkomstig uit verschillende branches. Op een verticale vakbeurs komen exposanten uit verschillende branches bijeen. Zij richten zich op doelgroepen met uiteenlopende disciplines uit één en dezelfde bedrijfskolom. Een voorbeeld is Horecava.
Ook zijn er nog algemene (publieks)beurzen en congresgebonden beurzen. Die laatste vorm is opgehangen aan een thema. Zo’n beurs heeft vaak een relatief klein publiek maar wel onder een geselecteerd publiek.
Een goed overzicht van beurzen, zowel vakbeurzen als publiekbeurzen, vindt u op www.beursagenda.nl.
Doelgroep
Bezoekersaantallen, bezoekersprofiel, waardering van de beurs. Deze gegevens kunt u bij de beursorganisator aanvragen.
Plaats en datum
Belangrijke overwegingen zijn bereikbaarheid, parkeergelegenheid en aanwezigheid van hotelaccommodatie. Let ook op overlapping met andere (concurrerende) beurzen.
Promotie
Niet alleen aandacht in de media telt. Ook ondersteunende nevenactiviteiten zoals een symposium met sprekers van naam, trekken bezoekers.
Meer informatie over beurzen:
Beursorganisatoren
Beursorganisatoren doen vrijwel standaard onderzoek onder beursbezoekers. Vraag bij hen informatie over bezoekersaantallen, bezoekersprofielen en waarderingscijfers. Op hun site geven ze vaak een vooruitblik op exposanten en bezoekers van beurzen.
Vakbladen en dagbladen
Vakbladen hebben meestal een rubriek ”congressen’
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.