Beurzen
Niks zo vermoeiend als een dag op de stand. In een onbekende omgeving intensief contacten leggen met onbekenden vergt heel veel van de standbemanning. Met een paar kleine ingrepen zorgt u ervoor dat ze elke beursdag even alert voor de dag komen.
Informeer vooraf
Gooi de standmedewerkers niet onvoorbereid in de leeuwenkuil. Informeer vooraf over de doelstellingen, het doelpubliek en standconcept. Oefen op veel voorkomende situaties met een rollenspel.
Las pauzes in
Niemand kan een hele beursdag aan één stuk door werken. Voorzie om het anderhalf uur een korte pauze van tien minuten. Leg de pauzes vooraf in een rooster vast, zodat de stand nooit onbemand achterblijft.
Kick-off
Begin elke beursdag met een korte, informele meeting voor de beurs begint. Overloop de resultaten van de vorige dag, haal de markantste prestaties aan en neem het programma van de beursdag door.
Creëer competitie
Niet alle standgesprekken leiden onmiddellijk tot contracten. Toch kan het nuttig zijn een competitie-element in te bouwen. Zorg voor een gevarieerd klassement waarin ook niet-kwantificeerbare prestaties beloond worden.
Roteer de taken
Probeer indien mogelijk per dagdeel diverse taken te roteren: introductie van nieuwe contacten, technische toelichting, contractbesprekingen, demonstraties, onthaal… Wanneer er voldoende afwisseling in de activiteiten zit, is de concentratie groter.
(Expovisie, oktober 2005)
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.