Beurzen

Winnaars nationale ExpoJaarprijs 2009

Op 9 december stroomde het Elicium van Amsterdam RAI vol met verwachtingsvolle gasten. Wie zouden er aan het einde van de avond met de Nationale ExpoJaarprijs vandoor gaan? Dit zijn de winnaars!Beste Beurs, Evenement of Congres business to business

InfraTech 2009

InfraTech in Ahoy Rotterdam is de vakbeurs voor techniek in voor de infrastructuur. Dit jaar was een nieuw beursconcept bedacht. De beurs werd ingedeeld in thema’s. Alle thema’s hebben een eigen plaats en kleur op de beursvloer, waardoor opdrachtgevers en opdrachtnemers elkaar makkelijk kunnen vinden. Nieuw was ook het InfraTheater. Hier konden opdrachtgevers hun inkoopportefeuille presenteren. Slim, want om dat te doen moésten ze dus wel naar de beurs komen! Door de omkering van het concept, van een aanbodgestuurde naar een vraaggerichte opzet, is de betrokkenheid van opdrachtgevers versterkt.

De Jury vindt het van durf getuigen om een beursformule volledig om te gooien. De gevolgen van de beursfraude waren immers niet gering in deze markt. Het is een knappe prestatie om dan 20.000 bezoekers binnen te halen. Dat lukte door de omgekeerde wereld te introduceren: de opdrachtgevers die ‘exposeren’ in plaats van de aanbieders.

Beste Beurs, Evenement of Congres business to consumer

Art Amsterdam 2009

Art Amsterdam, de jaarlijkse beurs voor hedendaagse en moderne kunst bestaat al 25 jaar. Dit jaar gaven 130 deelnemers acte de présence in de RAI, waaronder 30 buitenlandse galeries. De belangrijkste verandering voor deze editie waren de solotentoonstellingen. Alle deelnemende galeries presenteerden het werk van slechts één kunstenaar. Iets wat op een kunstbeurs, waar dan ook ter wereld, nog niet eerder is voorgekomen.

Er was een echte museale sfeer gecrëerd door een speciaal daartoe aangetrokken ontwerper. Het aantal bezoekers overtrof alle verwachtingen: 23.982 kunstliefhebbers, een groei van 57% ten opzichte van 2008. Bezoekers waren zeer te spreken over de solo’s. Zij gaven de beurs een 7,4 (7,3 in 2008). De deelnemende galeries waardeerden de beurs met een 7,9 (6,6 in 2008).

De Jury vindt dat Art Amsterdam lef toont door tegen de markt in te kiezen voor solopresentaties. Het heeft gewerkt; er is een enorme bezoekersgroei ontstaan.

Beste Beurs-, Evenement- of Congresdeelname business to business

Centric op Overheid & ICT 2009

Actief op het gebied van consultancy, IT-oplossingen, software engineering en e-business werkt Centric veelal voor gemeenten, (rijks)overheden en andere instellingen als non-profitorganisaties. Om (potentiële) klanten te informeren over de nieuwe wetgeving van het huidige kabinet en de gevolgen van dat beleid, stond Centric op de Jaarbeurs in Utrecht tijdens ‘Overheid & ICT 2009’. Centric claimt antwoord te hebben op alle IT-vragen van de doelgroep. Om dat te bewijzen, koos men voor live communicatie: tv-uitzendingen, innovatieve virtuele productpresentaties en roadshows na afloop.

Volgens de jury heeft Centric het concept goed uitgedacht en consistent doorgevoerd. Centric wist de bezoekers zowel voor, tijdens als na de beurs nieuwsgierig te maken, te interesseren en te betrekken. Een mooi, afgerond en zinvol concept, waarvan de energie die erin gestoken is meer dan de moeite waard was.

Beste Beurs-, Evenement- of Congresdeelname business to consumer

Koninklijke Landmacht op de Huishoudbeurs 2009

Omdat Defensie actief op zoek is naar meer menskracht voor de krijgsmacht, is gekozen voor de Huishoudbeurs in de RAI. De Landmacht wil de zogenoemde ‘influentials’, de moeders, ervan overtuigen dat dit een goede werkgever is voor hun zoon of dochter. Secundair richt het zich op jonge vrouwen.Bezoekers konden interactief kennismaken met de landmacht via een schietcompetitie met een ‘schietcontainer’. Met deze nieuwe manier van denken wilde de Landmacht zich als moderne, vrouwvriendelijke, avontuurlijke werkgever presenteren, en een stroom bezoekers trekken. Met 1661 inschrijvingen heeft de Landmacht de meest succesvolle deelname tot nog toe bereikt.

De Landmacht weet op een uitbundige, theaterachtige en indringende manier een passende beleving te creëren, aldus de jury. Het combineren van camouflagekleuren met roze is meer dan een leuke grap. De interactie met het publiek was enorm.

Special Category

PINC

PINC is een conferentie over People, Ideas, Nature and Creativity. PINC bood een programma vol nationale en internationale sprekers met nieuwe ideeën, prachtige verhalen en indrukwekkende visuele presentaties. De sprekers hebben één ding gemeen: een geweldige passie voor wat ze doen, en grenzeloos vertrouwen in de kracht van innovatie en creatie. Onder regie van initiator Peter van Lindonk werden de sprekers en de onderwerpen gekozen die samen een ‘boeket’ van creativiteit boden. Zijn nieuwsgierigheid naar onderwerpen van allerlei aard leidde tien jaar geleden tot de eerste PINC conferentie. Naast de conferentie organiseert PINC uiteenlopende tailormade evenementen en diensten, zoals seminars voor bedrijven, inspiratietrips en creatieve consultancy.

De juryleden zijn enthousiast over een conferentie zonder commerciële aanleiding en zonder vast onderwerp, maar met nieuwsgierigheid als drijfveer en inspiratie als motivatie. Het is bijzonder om al tien jaar een event neer te zetten dat velen boeit en energie geeft. De conferentie is professioneel en doordacht, maar behoudt het intuïtieve en eigenzinnige van de oprichter.

Meer informatie: www.expojaarprijs.nl


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief