Beurzen
Creaplan Group is een premium design company. Het bedrijf werkt in het hogere segment en creëert voor A-merken standen, interieurs en events die eruit springen qua architectuur en impact. De standen worden gemaakt van duurzame en hoogkwalitatieve materialen en zijn altijd top notch afgewerkt.
De krachtige designvisie van Creaplan Group is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. In mei werd het bedrijf door het toonaangevende Amerikaanse vakblad Exhibitor Magazine uitgeroepen tot Best International Exhibit Producer 2023. De prijs is een erkenning voor bedrijven buiten de Verenigde Staten die uitblinken in duurzaamheid, kwaliteit en innovatie.
CEO Michael Debaveye vloog speciaal naar het ExhibitorLIVE event in Louisville om de prijs persoonlijk in ontvangst te nemen. “Wij realiseren projecten in heel Europa, voor nationale en internationale klanten. Deze prijs benadrukt dat wij ook voor Amerikaanse bedrijven de partner zijn om hun Europese stands en events te verzorgen. Een mooie opsteker die onze ambitie om verder te groeien kracht bij zet.”
In 2021 besloten het Belgische Creaplan en het Nederlandse For Live samen verder te gaan. For Live levert audiovisuele oplossingen voor alle soorten live communicatieprojecten. Van sportevents als het WK Schaatsen in Thialf tot het Eurovisie Songfestival tot corporate events voor merken als Rabobank, KLM en KPN.
‘Die combinatie – impactvol design, hoogwaardige materialen & technieken en een superieure afwerking – dát typeert de Creaplan Group’
Debaveye: “Met For Live aan boord kunnen we onze klanten het beste bieden op het gebied van eventinterieurs, audiovisuele toepassingen en online broadcasting. De laatste jaren hebben we flink geïnvesteerd in innovatieve technologieën en materialen en in mensen. Tijdens de coronacrisis is onze interieurtak enorm gegroeid en sinds de crisis maakt onze standentak juist weer een enorme vlucht. We zetten nu volledig in op duurzaamheid en daar speelt techniek een belangrijke rol in. Met geluid, beeld en licht kun je spectaculaire effecten bereiken. Tegelijkertijd zorgt het dat we de benodigde materialen steeds opnieuw kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld door op doeken en panelen te projecteren of met ledwanden of hologrammen te werken. De mogelijkheden zijn onbegrensd.”
Waar moet een goede stand volgens Debaveye aan voldoen? “Een stand moet de bedrijfswaarden van de klant uitstralen. De stand moet in één klap herkenbaar zijn én een positief gevoel oproepen. Een bezoek aan de stand moet een experience zijn met stopping power en een wow-effect. Ook moet de stand gastvrijheid uitstralen. Iedere beursdeelnemer wil zich onderscheiden, maar wij maken er werk van om dat écht te bereiken. Door uitmuntend standdesign, het gebruik van premium materialen en de nieuwste technologieën én een superieure afwerking creëren we een magische plek op de beursvloer; een plek waar exposanten het beste uit zichzelf halen en bezoekers een onvergetelijke herinnering opdoen.”
Volgens COO Vincent Lievens vragen klanten meer en meer om duurzaamheid. “Inmiddels zijn we daar expert in. We maken onze standen met het modulaire systeem van Aluvision en blijven steeds door investeren in de laatste innovaties. Ook investeren we in sustainable materialen, zoals panelen die 100 procent recyclebaar zijn en fabrics die circulair zijn. Daarnaast doen we er alles aan om onze ecologische footprint bij de productie, transport en installatie zo laag mogelijk te houden.”
“Om onze klanten in dit verhaal mee te nemen, hebben we een interactieve presentatie ontwikkeld. Een soort toolbox vol innovaties. De klant wordt zo meer bij het ontwerpproces betrokken, wat een positief effect heeft op het timemanagement en op de waardering van het eindresultaat.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.