Sportevenementen

Wandelapp Lawa maakt van lopen een (branded) competitie

Lawa LinkedIn post

De nieuwe wandelapp Lawa, ontwikkeld door socialmediaster Bram Krikke en ondernemer Paul Snijder, wil jongeren tussen de 11 en 25 jaar motiveren om meer te bewegen door van wandelen een competitiespel te maken. De app is sinds vandaag beschikbaar op iPhone en Android en laat gebruikers meedoen aan wandelraces met vrienden of collega’s, met de mogelijkheid om echte prijzen te winnen.

In tegenstelling tot traditionele gezondheidsapps draait het bij Lawa om het spel- en competitie-element, zo benadrukken Krikke en Snijder. Elke stap telt mee in een race tegen bekenden, met wekelijks nieuwe (branded) toernooien waarmee onder andere kortingen of digitale items te verdienen zijn. 

Hema, Blijdorp en Burgers' Zoo

Merken zoals Hema, Diergaarde Blijdorp en Burgers' Zoo behoren tot de eerste partners en organiseren eigen toernooien binnen de app. Volgens de makers biedt dit bedrijven niet alleen zichtbaarheid, maar dragen ze ook bij aan een gezondere levensstijl voor jongeren.

De Lawa-app is gratis, bevat geen reclame en ontwikkelt haar verdienmodel via de samenwerking met merken. In het najaar wordt het daarnaast mogelijk voor lokale partijen, zoals sportverenigingen, om eigen toernooien te organiseren.


.
 
 
 
 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief