Congressen

Waarom Rotterdam Ahoy ook TikTok test

Lisanne Van Heck (26), marketing- en communicatiespecialist bij Rotterdam Ahoy, ziet dat venues steeds meer betrokken worden bij de organisatie van events. Ze is geïnterviewd voor de talentenspecial Nxt Gen Live. “Er wordt verwacht dat wij meedenken over de marketing en communicatie van organisatoren.”

Welke ontwikkelingen richting de toekomst vind jij interessant?

“Ik denk dat door corona nog duidelijker is geworden hoe belangrijk live-communicatie en interactie is”, zegt Lisanne van Heck. “Toch is ook de verschuiving richting online interessant, omdat dit tijdens corona, toen live-evenementen een tijd niet meer mogelijk waren, veel nieuwe inzichten heeft gegeven. Het maakte ons ook nog creatiever. Toch gaat er niks boven elkaar fysiek ontmoeten. Maar momenteel ben ik ook erg benieuwd welk effect de kostenstijgingen gaan hebben op events. In de huidige tijd, waarin iedereen extra goed naar zijn of haar uitgavenpatroon kijkt, is het bieden van meerwaarde en unieke ervaringen van groot belang.”

Merk je veranderende behoeften bij organisators?

“Ja, beleving, interactie en verbinding zijn nog belangrijker geworden. Er zijn heel veel opties en alternatieven, dus is opvallen en je onderscheiden superbelangrijk. Bij sportevenementen wordt bijvoorbeeld niet alleen sport gebracht, maar ook entertainment zoals live muziek. En worden venues ook sterker erbij betrokken. Organisators verwachten vaker dat we meedenken over marketing en organisatie. Bijvoorbeeld door te kijken welke kanalen wij al hebben die voor een doelgroep interessant zijn.”

Wat zou je oudere vakgenoten als advies willen geven?

“Ga mee in de digitale trends. Geef jonge marketeers de kans hun kennis op het gebied van online en social in te zetten. Zo zijn wij begonnen met testen of TikTok een relevant kanaal voor ons kan zijn. Door gewoon enkele filmpjes te maken en van daaruit verder te kijken.”

Wat heb jij op jouw beurt van oudere collega’s geleerd?

“Dat zijn vooral zaken op het gebied van klantcontact en relaties opbouwen en onderhouden. In onze sector kunnen dingen nogal vlug gaan.”

Dit interview staat in de eerste editie van Nxt Gen Live, een speciale uitgave van Zynchrone Media over toptalent in de beurzen-, congres- en eventbranche die in januari 2023 verschijnt.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief