Congressen
Laura Schippers (27), accountmanager bij eventlocatie Studio 21, ziet voor de toekomst van het vak een voorname rol voor technologie, maar duurzaamheid staat daar nog boven.
“Organisatoren zijn veel meer dan eerder bezig met bewustzijn creëren omtrent duurzaamheid. Ze willen nog steeds flink uitpakken, maar dan wel met duurzame materialen, zoveel mogelijk hergebruik en zonder voedselverspilling. Bij Maison van den Boer, onze in-house cateraar, wordt dan ook veel uitleg gegeven bij keuzes voor catering.”
“Zelf kijken wij bijvoorbeeld hoe we de signing en branding duurzamer kunnen aanpakken. Het is inmiddels mogelijk om banners te maken van zestig procent gerecyclede PET-flessen. Die verduurzaming mag van mij ook veel sneller gaan. De wens wordt vaak uitgesproken, maar we blijven tot op heden best een grote verspillingsbranche.”
“Technologie heeft zijn meerwaarde tijdens de coronatijd echt bewezen en ik merk dat producenten daar steeds meer dingen mee durven te doen. Zo groeit het besef dat het niet duurzaam is om iedereen zo maar in te laten vliegen vanuit de hele wereld, maar je dit met technologie op kunt vangen en het bovendien de interactie bevordert.”
“Dat het belangrijk blijft om met trends en ontwikkelingen mee te gaan. Ik maak nog wel eens mee dat iemand vindt dat pen en papier prima is voor registraties, maar het is veel handiger om dit digitaal te doen. Daarnaast is het leuk om te zien hoe verschillende leeftijdsgroepen naar andere technologie kijken, zoals onze grote LED-schermen. Wat oudere mensen vragen zich weleens af hoe ze die in hemelsnaam moeten vullen en jongeren zijn gelijk enthousiast hoeveel ze er mee kunnen.”
“Ik heb veel geleerd van de ervaring om goed in te kunnen schatten hoe lang iets duurt en hoe bezoekersstromen lopen. De praktische dingen die je moet ondervinden door ze te doen, maar die je eerder doorhebt als iemand anders je erbij helpt.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.