Brand events
Ruim 82.000 mensen brachten afgelopen zomer een bezoek aan de VriendenLoterij ZomerConcerten in Het Concertgebouw. Er waren meer dan tachtig concerten te zien. Het doel om een breder publiek op een laagdrempelige concerten te laten bezoeken, is daarmee geslaagd. De samenwerking is verlengd tot en met 2027.
42 procent van de bezoekers kocht voor het eerst een kaart. Bij 'Videogames in concert' was de helft van het publiek voor het eerst in Het Concertgebouw, zo blijkt uit de cijfers.
De zomerprogrammering opende met zangeres Meau en het Metropole Orkest. Een ander hoogtepunt was Di-Rect-zanger Marcel Veenendaal samen met het Jazz Orchestra of the Concertgebouw met een ode aan Chet Baker. Dirigent Elim Chan en het Concertgebouworkest zorgden voor een uitverkochte Grote Zaal. De VriendenLoterij ZomerConcerten werden zondag afgesloten met 'At the Movies: for heroes and lovers' door de Nordwestdeutsche-Philharmonie.
Aan het begin van de zomer kondigden Het Concertgebouw en de VriendenLoterij aan dat de samenwerking voor de ZomerConcerten is verlengd tot en met 2027. Deelnemers van de VriendenLoterij krijgen met hun vip-kaart 50 procent korting op toegangskaarten voor alle concerten in deze reeks. Ook worden er exclusieve winnaarsconcerten georganiseerd voor deelnemers van de VriendenLoterij.
Dit jaar was 28 procent van de bezoekers van de ZomerConcerten deelnemer van de VriendenLoterij.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.