Beurzen

Voorsprong die remt

Han Leenhouts Sales and Pepper

Ik ben in het verleden al eens zeer kritisch geweest op de registratieboeren omdat hun ‘makkelijke’ systemen veel zand in de leadgeneratiemachine gooide.

Volg me even

  • Exposanten volgen niet op
  • Exposanten willen wel veel leads (voor de baas)
  • Scansystemen zorgen voor snelle leads (niks schrijven, blieb en klaar)
  • Bezoekers weten dat de opvolggraad van exposanten minder dan 30 procent is
  • Dus je laten scannen, shaken of poken levert geen gevaar op voor de volksgezondheid (men laat je toch met rust)
  • Je visitekaartje geven is een ander ritueel wat veel dieper gaat. Dan geef je iets weg (ook raar want digitaal is hetzelfde, maar ja)

Nieuwe fenomenen

Poken en shaken zijn – voor mij – twee nieuwe fenomenen waar ik onlangs mee te maken kreeg. Na de professionele badgescanners kwamen er allerlei apps op de markt zodat je met je smartphone – waar je toch al geen afscheid van kan nemen tijdens de beurs – de bezoekersbadges kon scannen en nu zijn er twee innovatieve manieren om de informatie van degene die tegenover je staat digitaal te verzamelen.

Shake-on

Tijdens EventSummit waar wij ook een stand hadden mochten we werken met Shake-On. Iedereen krijgt een speciale armband en bij het handen schudden schieten de gegevens over. Ik kende het bedrijf al als startup ten tijde van de Philips Innovation Awards, dus was blij om te zien dat ze daadwerkelijk de overstap naar de beursvloer hadden gemaakt.

De eerste kennismaking in de praktijk viel tegen. EventSummit puilde uit qua deelnemers en bezoekers, dus dat was zeer oké. Maar het overhandigen en ‘inlezen’ van je Shakearmband bij binnenkomst was zeer tijdrovend. Resultaat: lange rijen, met wachttijden tot twee uur, voor een eendaagse beurs. Meer inleesstations, snellere procedures? Ik weet het niet, maar zoiets kun je van tevoren berekenen.

Op de vloer was het systeem prima en leuk om mee te werken. De volgende dag alle leads binnen, dus ‘no worries’. Het was nog wel even uitzoeken hoe je de leads je systeem inkrijgt, maar dat kan zijn omdat ik geen digital native ben.

Poken

Een week later was ik op de Business Travel Show in Londen en daar hadden ze het al langer bestaande Poken. Dat is een plastic handje met je gegevens er in en door de handjes op elkaar te doen wissel je gegevens uit.

En jawel hoor. Weer een lange rij bij binnenkomst. Probleem…   …het laden van de handjes.

Vistaprint

Dan kunnen we beter Vistaprint met een mobiel standje op elke beurs laten staan en ter plekke visitekaartjes laten uitprinten, zodat we op zoek kunnen naar echte, met hard werken, verdiende leads. Of voor de snel-scanners onder ons: voer voor een vissenkom op de bar…


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Subscribe to our newsletter now