Beurzen
“Ik kies bewust voor een evenementenbureau om onze beursdeelname te regelen, in plaats van een standbouwer”, vertelt Marc van Blerk me voor de stand van Legrand Nederland op de beurs Design District.
De stand valt me in eerste instantie op doordat het de enige van de vele stands met verhoogde vloeren is, die een rolstoelopgang heeft. Bij de vorige beursdeelname aan de beurs Elektrotechniek ontbrak deze, erkent Van Blerk, maar die hij voor deze beurs heeft hij dit gebrek hersteld. De kruistocht van Huub Klompenhouwer, de in 2010 overleden oud-hoofdredacteur van Expovisie, tegen verhoogde vloeren zonder rolstoelopgang heeft de overige exposanten (en hun standbouwers) op deze designbeurs blijkbaar nooit bekeerd.
Vanuit die constatering ontstaat het gesprek waarin Van Blerk zijn voorkeur voor een evenementenbureau uitspreekt. “Ik zie een beurs niet als een losstaand evenement. Het gaat om alles er omheen. Het evenementenbureau, in ons geval Turnkey in Eindhoven, denkt mee over het hele traject: over uitnodigingen, nieuwsbrieven, social media, noem maar op. Een integrale aanpak. Zij sturen ook de standbouwer aan. Dat vind ik ook belangrijk, want ik wil ontzorgt worden. Ik wil niet bezig zijn waar dat lijntje precies moet komen.”
De productspecialist van Legrand Nederland neemt deel aan de designbeurs Design District in Taets om te polsen in hoeverre interieurarchitecten bezig zijn met domotica, de geïntegreerde automatisering van elektronische systemen in huizen. “Ik constateer hier wat ik al vermoedde. Ze zijn er een beetje bang voor. Ze zien de toegevoegde waarde er wel van in, maar blijven er toch het liefst ver weg van.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.