Congressen
Duurzaamheid is een belangrijk thema in de congres- en evenementenbranche. Steeds vaker maken organisatoren de keuze voor een bepaalde locatie of leverancier op basis van hun duurzaamheidsbeleid. Organisaties vragen locaties om advies om hun congres of evenement op een duurzame manier te organiseren.
Koninklijke Jaarbeurs wil in 2030 de meest duurzame organisator en facilitator van beurzen en evenementen in Europa zijn. De afgelopen jaren heeft Jaarbeurs een doordachte duurzaamheidsstrategie ontwikkeld op weg daar naartoe.
Van vergroening op het gebied van horeca tot het kiezen voor duurzame oplossingen op de werkvloer. En van maatschappelijke projecten tot actieve gesprekken met organisatoren en branches over hoe duurzaamheid een inhoudelijk thema kan zijn op hun evenementen. Samengevat in een digitaal boekje laat Jaarbeurs nu trots zien wat ze doen.
Download hier het boekje over de duurzame initiatieven van Jaarbeurs
Bij eigen evenementen van Jaarbeurs verwerft duurzaamheid een steeds grotere plek. Zo zoekt Jaarbeurs naar een duurzame manier van opereren en verduurzamen de programmering tijdens een evenement. De opgedane kennis en expertise zet Jaarbeurs graag in om haar klanten te informeren over het organiseren van een duurzaam evenement. Dit doen ze door meer duurzame alternatieven aan te bieden en klanten te motiveren en adviseren in groenere keuzes die passen bij hun evenement.
Als beloning voor alle inzet heeft Jaarbeurs een belangrijke internationale duurzaamheidsprijs gewonnen en is zij sinds 2010 in het bezit van het Golden Green Key certificaat: het internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de recreatie- en vrijetijdsbranche.
Als kers op de taart werd Jaarbeurs in 2022 door het publiek gekozen tot de Congreslocatie van het Jaar. Een erkenning voor het jarenlang opbouwen van fijne relaties met opdrachtgevers en het meedenken met het organiseren van evenementen.
Benieuwd wat het Jaarbeurs team kan betekenen voor jouw evenement? Bekijk de mogelijkheden via de website.
Lees het digitale verhaal “Onze Duurzame Ambitie” van Jaarbeurs
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.