Beurzen
VNU Exhibitions Europe is met het Klantactivatieprogramma genomineerd voor de UFI Marketing Award 2013.Het programma stelt exposanten in staat meer hoogwaardige leads uit hun beursdeelname te halen. Naast VNU Exhibitions zijn ook het Britse ExCel Londen en het Chinese HKTDC uit Hong Kong genomineerd. De uitreiking vindt plaats tiijdens het UFI Congres in Seoul, van 13 tot en met 16 november 2013.
Het Klantenactivatieprogramma past binnen de strategie van VNU Exhibitions om exposanten een hoger return on investment te bieden. Het programma bestaat uit verschillende elementen, zoals een aantal communicatiemiddelen, een marketing cockpit, masterclasses voor actieve exposanten die verdieping zoeken en de workshopmarathon voor alle exposanten. Tijdens de marathon leren specialisten uit verschillende marketingdisciplines beursdeelnemers de fijne kneepjes van het campagne voeren.
VNU Exhibitions kiest voor een gesegmenteerde aanpak. Na een intakegesprek worden exposanten verdeeld en gekwalifeerd in vier groepen. Hierbij wordt gekeken of exposanten gemotiveerd zijn om campagne te voeren en of zij daartoe ook daadwerkelijk in staat zijn. Elke groep krijgt een op maat gemaakt programma aangeboden.
Inmiddels hebben exposanten van 21 beurstitels van het programma gebruik gemaakt. Uit onderzoek blijkt dat exposanten die de workshopmarathon hebben gevolgd 16 procent actiever zijn, deelnemers aan de master classes zijn 8 procent actiever. En 54 Procent van de bedrijven die het Klantactivatieprogramma hebben gevolgd, geeft aan hier de volgende editie weer aan deel te nemen. Bij de niet-actieve exposanten is dat 41 procent.
VNU Exhibitions heeft eerder – in 2002 – de UFI Marketing Award in de wacht gesleept met het VNU Leadmarketing Program.De UFI Marketing Award is een initiatief van UFI, the Global Association of the Exhibitions Industry; een overkoepelende organisatie van beursorganisatoren en accommodatie-exploitanten uit de hele wereld.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.