Beurzen
Visuals vormen een effectieve vorm van communicatie op de beursvloer. Tenminste als je de volgende vijf vuistregels in acht neemt.
Beeld. Het heet niet voor niets visual. Een goed gekozen beeld brengt de boodschap beter over dan duizend woorden. Beelden kunnen meertalig, universeel en ondubbelzinnig zijn. Concrete beelden scoren beter dan abstracte.
Snelheid. Een beursbezoeker beslist binnen drie seconden of hij de stand op komt of niet. Jouw slogan moet binnen die korte tijdspanne opgemerkt en begrepen worden. Test de slogan onder medewerkers, relaties en familieleden. Observeer hun primaire reactie.
Essentie. Mensen onthouden slechts de grote lijnen van een boodschap. Hoe bondiger je die formuleert, des te beter ze onthouden wordt. Tien woorden is het maximum, maar ga voor vijf.
Voordeel. Vergeet je eigen zendingsdrang en verdiep je in de behoefte van jouw prospects. Communiceer wat zijn of haar voordeel is bij het kopen van jouw product of van het zaken doen met jouw bedrijf.
Humor. Ook in een zakelijke context werkt een vleugje humor ontwapenend. Een knipoog doet de communicatie in een meer ontspannen sfeer verlopen en maakt de beursbezoeker meer ontvankelijk. Wie met zijn visuals een glimlach weet op te wekken, trekt zeker de aandacht en vergroot de kans dat de boodschap beklijft.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.