Brand events, Live3Design
De Philips Airfryer speelt een centrale rol in een campagne waarin buren met elkaar koken tegen voedselverspilling. Naar aanleiding van de ‘International Food Waste and Loss Day’ is Versuni een campagne begonnen met de slogan ‘Airfry Before You Buy’. Met een reusachtige Philips Airfryer op Utrecht Centraal Station wordt de campagne vrijdag gestart.
Nederlanders verspillen gemiddeld 34 kilogram voedsel per jaar. Vanuit het inzicht dat het meeste voedsel thuis wordt verspild, wil Versuni consumenten concrete oplossingen bieden om dit te voorkomen. Hun meest verkochte keukenapparaat dat bij een op de drie Nederlandse huishoudens te vinden is, kan hierin een rol spelen.
Onderdeel van de campagne is dat vanaf afgelopen vrijdag, op ‘International Food Waste and Loss Day’ op alle van Stichting BuurtBuik in de Airfryer gekookt wordt met groenten die anders verspild zouden worden.
BuurtBuik gaat voedselverspilling tegen door eten op te halen bij horeca, supermarkten en groenteboeren en het te delen met buurtbewoners. Dat schept een band en redt voedsel dat anders in de kliko belandt. tot eind 2023 gaan door de samenwerking met Versuni buurtbewoners met elkaar een maaltijd bereiden.
Vrijdag stond er een enorme Philips Airfryer op Utrecht Centraal Station waarbij vijfduizend hapjes gemaakt van gered voedsel werden uitgedeeld. Er gaan ook e-karretjes die door de stad rijden in Utrecht en Amsterdam. Daarnaast delen food influencers recepten en laten ze zien hoe je met vergeten groenten een gerecht kunt bereiden in de Airfryer.
Versuni heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Green Food Lab.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.