Beurzen

Vakantiebeurs trekt ruim 121.000 bezoekers

121.593 bezoekers hebben de Vakantiebeurs 2016 in de Jaarbeurs in Utrecht bezocht. Het event vond plaats van dinsdag 12 (vakdag) tot en met zondag 17 januari. Noord-Engeland was dit jaar gastland.

 Bezoekers waren met name geïnteresseerd in informatie over Europa (68 procent), Nederland (24 procent) en een bestemming buiten Europa (61 procent). De top-5 populairste bestemmingen binnen Europa zijn Spanje (36 procent), Italië (35 procent), Frankrijk (30 procent), Duitsland en Portugal (25 procent) en Oostenrijk en Zwitserland (21 procent). Als het gaat om de meest populaire werelddelen buiten Europa dan kiest men voor Azië (39 procent), Noord-Amerika (28 procent), Midden- en Zuid-Amerika (26 procent) en Australië en Nieuw Zeeland (24 procent). Gemiddeld verwacht de bezoeker van de Vakantiebeurs in 2016, 3.376 euro per persoon per jaar uit te geven aan de vakanties.

Verder werd onder andere het gebruik van internet en wifi tijdens de vakantiereis onderzocht. Zo appt 55 procent van de bezoekers dat ze veilig zijn aangekomen in plaats van te bellen en skyped of facetimed 1 op de 5 regelmatig. Meer dan de helft van de bezoekers is wel eens alleen op reis geweest en een kwart gaat sowieso eigenlijk liever alleen. Noorwegen en IJsland staan met stip bovenaan de bucketlist met Europese landen die nog eens bezocht dienen te worden.

Ook zijn de Vakantiebeurs Awards winnaars bekend gemaakt. De zes winnaars zijn: Matoke Tours met de virtuele gorilla; de Barrio life en de nomadenreis door de Sahara; de fotoreis naar het Noorderlicht van Norge Reiser; een luxe fietsreis met Bike Tours; kennismaken met het kloosterleven in Parque dos Monges en de sfeervolle waterlodges in Brabant van Recreatiepark TerSpegelt. De Nederlandse consument kon online stemmen op hun favoriete nominatie.

De volgende editie van de Vakantiebeurs vindt plaats van dinsdag 10 tot en met zondag 15 januari 2017.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Subscribe to our newsletter now