LiveWire
Nederlanders hebben dit jaar weer volop vakantieplannen en er was dan ook veel animo voor de Vakantiebeurs in Koninklijke Jaarbeurs. De Vakantiebeurs trok dit jaar ruim 71.000 bezoekers. Een groei van 9 procent ten opzichte van vorig jaar. Tijdens de 53ste editie stonden meer dan 1.000 reisorganisaties, hotels en vakantiebestemmingen klaar om bezoekers te inspireren met reisinformatie. De vraag naar persoonlijk reisadvies was dit jaar enorm. Zowel de exposanten als de organisatie kijken zeer tevreden terug.
Tessa Hoogduin van Meerman Manager Campaign & Partnerships Corendon: “We sloten de laatste dag van de Vakantiebeurs af met een heel positief gevoel. Niet alleen was het event een goede plek om de officiële wisseling van onze directie te presenteren, daarnaast hebben we veel relaties, vakgenoten en niet onbelangrijk onze klanten of potentiële klanten gezien. Er was enorm veel belangstelling voor onze bestemmingen met name Curaçao. 2024 belooft een mooi jaar te worden voor Corendon.” Ook Hugo van Drie, directeur Nordics kijkt met een positief gevoel terug: “Scandinavië is hot en dat hebben we geweten ook. We hebben zoveel leuke, enthousiaste, reislustige mensen gesproken die met ons Scandinavië willen ontdekken.” Marleen Rompen, beursmanager Vakantiebeurs: “Na vijf dagen vol reisinspiratie en entertainment zijn de deuren gesloten. We hebben genoten van de volle gangpaden, zes beurshallen volop avontuur, het entertainment bij het Dutch Travel Week festival, de blije gezichten van bezoekers, exposanten en partners. Als team zijn we trots op wat we hebben neergezet en dat we zijn gegroeid ten aanzien van de vorige editie.”
Vakantiebeurs haalt met haar 53ste editie ruim 10.000 euro op voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. Jaarbeurs zet zich in voor de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. Marleen Rompen: “Bezoekers konden meedoen aan verschillende activiteiten, waaronder het prijzenfestival waarbij men reisaccessoires, tegoedbonnen, dagtrips en zelfs complete vakanties kon winnen. Het opgehaalde bedrag en de donaties uit de webshop doneren we aan onze partner het Prinses Máxima Centrum.”
Op woensdag 10 januari ontving Koninklijke Jaarbeurs 8.150 reisprofessionals tijdens de Vakantiebeurs Travel Trade Day, voorheen de Vakdag. Hét netwerkevent in de reisbranche waar kennisdeling, inspiratie en elkaar weer live ontmoeten centraal stond. In de verschillende theaters op de beursvloer werden interessante en kwalitatieve sessies gegeven over onder andere de laatste reistrends. Marleen Rompen: “De veranderingen in de reissector en de ontwikkelingen in de wereld vragen van de reisbranche een nieuwe kijk op ondernemen. Een toekomstbestendige reisbranche vraagt nu meer om samenwerking dan ooit. Daarom heeft Jaarbeurs op basis van recent onderzoek onder de reisbranche besloten de Vakantiebeurs Travel Trade Day uit te breiden naar twee dagen. Gelijktijdig met de Vakantiebeurs Travel Trade Days vindt ook Travel & Tech plaats, het nieuwe vakevent met focus op digitalisering in de reisbranche. Travel & Tech belooft de ontmoetingsplaats te worden voor reisprofessionals om de nieuwste trends en innovaties op het gebied van digitalisering te verkennen.”
Vakantiebeurs 2025 vindt plaats van donderdag 9 tot en met zondag 12 januari 2025 in Koninklijke Jaarbeurs. De Vakantiebeurs Travel Trade Days vinden plaats op woensdag 8 en donderdag 9 januari 2025 in Koninklijke Jaarbeurs.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.