Sportevenementen
Voetbalbond UEFA heeft aangekondigd dat Unilever de officiële wereldwijde partner wordt van UEFA Women’s Euro 2025. Het toernooi is in Zwitserland van 2 tot en met 27 juli 2025 en de wedstrijden worden verspreid over acht gaststeden gespeeld.
De samenwerking bouwt voort op Unilevers eerdere sponsorschap van UEFA Euro 2024 en omvat merken uit zowel de foods- als de personal care-divisies van het concern. Onder andere de merken Hellmann’s, Knorr, Dove en Rexona gaan geïntegreerde campagnes opzetten die consumenten moeten bereiken in en rondom de stadions. Het doel is de beleving van de fans te verrijken en de betrokkenheid bij het vrouwenvoetbal te vergroten.
Robbert de Vreede, General Manager Unilever Foods Europe, ziet een sterke link tussen het evenement en de kernwaarden van Unilever: 'Onze voedingsmerken komen in contact met een groot publiek dat samenkomt om te genieten van een spannende voetbalwedstrijd onder het genot van heerlijk eten. Net zoals een goede barbecue mensen samenbrengt, verenigt voetbal fans in een gedeelde ervaring van passie en kameraadschap. In deze samenwerking willen we memorabele momenten creëren die het beste van de zomer belichten: lekker eten, goed gezelschap en prachtige wedstrijden.'
Marketingdirecteur Guy-Laurent Epstein van de UEFA benadrukt het belang van deze samenwerking: 'De interesse in vrouwenvoetbal stijgt snel en met Unilevers portfolio van voedings- en verzorgingsmerken kijken we ernaar uit om de kracht van het spel te vieren en fans wereldwijd te enthousiasmeren.'
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.