Beurzen
Branchevereniging DFMA gaat in 2010 niet één, maar drie DFMA-awards uitreiken. Over een kleine drie maanden is het dan zover; de uitreiking van de felbegeerde DFMA Awards 2010. Op 15 november zal deze uitgereikt worden voor de beste case in de categorieën: creativiteit, effectiviteit en innovatie.Er is voor deze drie categorieën gekozen, zodat iedere discipline binnen Fieldmarketing een gelijkwaardige kans heeft om te winnen. Er zullen dus drie Awards worden uitgereikt. Maar voor het zover is moet de jury overspoeld worden met geweldige cases om hieruit de kanshebbers te nomineren. De organisatie heeft dit jaar voor een uniforme PowerPoint inzendingpresentatie gekozen, zodat iedereen gelijke kansen heeft voor de beoordeling van de jury.
Nieuwe juryleden
Twee nieuwe gezichten in de jury voor de DFMA Awards 2010. Edwin Blom (director Retail Grolsch) en Robert Essenstam (freelance strategy director & marketing communications consultant) nemen voor een periode van maximaal vier jaar zitting in de DFMA Awards jury. Samen met de zittende juryleden Wil de Koning (country manager Beiersdorf Nederland) en Rob Beemster (Adformatie) zullen zij op 15 november de DFMA Awards 2010 toekennen voor de beste cases.
Meer categorieën
De DFMA-award wordt dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De award, die wordt toegekend door een vakjury, krijgt langzaam maar zeker de status van “Dé Prijs” van de fieldmarketingbranche. Vorig jaar kwamen er kritische geluiden vanuit de branche omdat hele creatieve en aansprekende cases veel meer kans zouden hebben om te winnen dan hele effectieve cases met veel minder showelement. Het bestuur van de DFMA heeft deze kritiek nu vertaald naar de drie prijscategoriën waarvoor een award zal worden uitgereikt.
Nieuwe wijze van inzenden
Tegelijk met de nieuwe prijscategorieën hanteert de DFMA ook een andere opzet voor het inzenden van de cases. Elk bureau kan maximaal één case inzenden per categorie; het is wel mogelijk om dezelfde case in te zenden voor verschillende categorieën. Voor de inzending van de cases is een vast format ontwikkeld. Hiermee kunnen de bureaus hun inzending heel sec beschrijven; het format maakt onderlinge vergelijking nog beter mogelijk. De bureaus zijn vrij om foto’s en een korte film (maximaal drie minuten) toe te voegen aan hun presentatie. Ludieke acties die de beslissing van de jury kunnen beïnvloeden, zijn vanaf dit jaar niet meer toegestaan.
Inzenden
Cases kunnen ingediend worden tot 20 september; het format voor inzending is te downloaden op de website van DFMA, onder het kopje inzendingpresentatie 2010 (www.dfma.nl/page/44/inzendingpresentatie.html). De eerste slide van de presentatie bevat een link naar de algemene bepalingen van de DFMA Awards en enkele nuttige tips voor een optimale inzending. De vakjury selecteert uit alle inzendingen negen genomineerde bureaus, drie per categorie. De winnaars worden door de jury bekend gemaakt tijdens de awarduitreiking.
Meer info: www.dfma.nl
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.