Live Industry Dashboard
MCI Group heeft in haar jaarverslag over 2024 een duidelijke koers geformuleerd: innovatie wordt gedreven door technologie, maar altijd geleid door mensen en gericht op duurzame groei. Met activiteiten in 34 landen realiseerde de internationale live-communicatiegroep 5.100 projecten voor 1.210 klanten, goed voor een omzet van 575 miljoen euro. Daarnaast ontving MCI Group 42 brancheprijzen voor uitmuntendheid in marketing, evenementen en innovatie.
De jaaromzet in 2024 betekent een stijging van 16,5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Door uitbreiding naar nieuwe markten, met onder meer de opening van kantoren in Mexico en Colombia en de overname van bedrijven in Brussel, Canada en Frankrijk, is het klantenbestand vergroot en daarmee is extra omzet gegenereerd.
De EBITDA van MCI Group steeg van 30,5 miljoen euro in 2023 naar 34,4 miljoen in 2024. Dit betekent een stijging van ruim 14 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Met name door technologische vernieuwingen is de operationele slagkracht van de organisatie vergroot.
Het afgelopen jaar versnelde MCI Group de inzet van kunstmatige intelligentie (AI) om creativiteit en operationele efficiëntie te vergroten. De introductie van SwitchAI, een intelligent leerplatform, leidde tot een stijging van de leerbetrokkenheid onder medewerkers met 70 procent.
Ook de vroege adoptie van Microsoft 365 Copilot stimuleerde samenwerking en het genereren van inzichten binnen teams. Op het gebied van cybersecurity behaalde de groep een hoge CyberVadis-score van 923/1.000 en werden de ISO 27001- en ISO 27701-certificeringen voor informatiebeveiliging en privacy opnieuw behaald.
“Onze toewijding aan innovatie is doelgericht, zodat elke betrokkenheid, strategie en initiatief bijdraagt aan een meer verbonden, inclusieve en duurzame wereld. Samen creëren we niet alleen de toekomst, we vormen haar”, aldus CEO Sebastien Tondeur.
MCI Group investeerde fors in de ontwikkeling van medewerkers en leiderschap. In totaal werden 10.700 leeruren geregistreerd en namen meer dan 1.200 medewerkers deel aan welzijns- en diversiteitsprogramma’s. Het merendeel van het personeel volgde GenAI-trainingen en 141 medewerkers werden specifiek opgeleid in duurzame praktijken.
De diversiteit in het leiderschap nam toe: 53 procent van de senior managementposities wordt nu bekleed door vrouwen. De interne medewerkerstevredenheid (eNPS) steeg naar 31 en 88 procent van de medewerkers geeft aan trots te zijn op het bedrijf.
Op het gebied van duurzaamheid behaalde MCI Group een EcoVadis Silver Medal met een score van 67/100, waarmee het bedrijf tot de top 15 procent wereldwijd behoort. Meer dan 10.000 leveranciers onderschrijven inmiddels de Supplier Code of Conduct van de groep.
MCI Group blijft zich committeren aan het publiceren van wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelstellingen (SBTi) in 2026 en introduceert verplichte ethische trainingen voor alle medewerkers in het komende jaar.
In 2024 breidde MCI Group zijn wereldwijde aanwezigheid verder uit met strategische overnames in Brussel (ESN), Canada (aNd Logisticx) en Frankrijk (matter), en werden nieuwe kantoren geopend in Mexico en Colombia.
Een opvallende prestatie was de organisatie van Le Club France tijdens de Olympische Spelen in Parijs, waar bijna 850.000 bezoekers werden ontvangen. Verder werd voorzitter Robin Lokerman opgenomen in de Events Industry Council Hall of Leaders, een belangrijke erkenning binnen de branche.
Het volledige rapport is te vinden op mcigroupreport.com en biedt een uitgebreid overzicht van zowel de bedrijfsresultaten als de duurzaamheidsinspanningen van MCI Group in 2024.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.