Live Industry Dashboard, Beurzen

UFI Global Barometer bevestigt 2024 als recordjaar beurzenindustrie

UFI Barometer Beurzenindustrie 2024

De inkomsten van bedrijven in de beursindustrie over 2023 en 2024 zullen naar verwachting met respectievelijk 20 en 17 procent groeien. Dit blijkt uit de 33e editie van de Global Exhibition Barometer, die is samengesteld door de wereldwijde branchevereniging UFI. De resultaten tonen dat de sector in 2024 wereldwijd recordinkomsten zal behalen, die verder gaan dan het herstel na de coronapandemie dat gemiddeld eind 2023 werd bereikt.

Wereldwijd verklaart 48 procent van de bedrijven dat ze van plan zijn om hun personeelsbestand in de komende zes maanden uit te breiden, terwijl nog eens 48 procent meldt dat ze het huidige personeelsbestand stabiel zullen houden.

De economische toestand op de thuismarkt, wordt gezien als het meest urgente probleem (22 procent van de bedrijven), gevolgd door wereldwijde economische ontwikkelingen (15 procent). Er is een universele consensus dat AI de industrie zal beïnvloeden, waarbij een steeds groter deel van de bedrijven meldt dat ze deze nieuwe technologie actief gebruiken.

Omvang en reikwijdte

De nieuwste editie van UFI's tweejaarlijkse brancherapport werd afgerond in juli 2024 en bevat gegevens van 453 bedrijven in 68 landen en regio's. De studie omvat ook vooruitzichten en analyses voor 19 focuslanden en regio's, evenals vijf extra samengestelde regionale zones.

"Deze editie van UFI's vlaggenschip barometer-onderzoek bevestigt onze vroege gegevens van januari dat 2024 een recordjaar zal zijn voor de wereldwijde omzet van de industrie”, aldus Kai Hattendorf, Managing Director en CEO bij UFI. ”Deze editie laat zien hoe deze groei zich vertaalt in nieuwe banen in onze sector en in uitbreidingsplannen van de meeste bedrijven, gericht op zowel nieuwe bedrijfsactiviteiten als nieuwe geografische gebieden. Tegen een complexe wereldwijde achtergrond is de wereldwijde beurzenindustrie optimistisch over haar vooruitzichten op  korte- en middellange-termijn."

Omzet en operationele winst

De omzet steeg in 2023 gemiddeld met 20 procent en deze trend zal naar verwachting aanhouden. In 2024 zal de omzet naar verwachting weer met gemiddeld 17 procent per jaar groeien.

De toename van de omzet van 2023 ten opzichte van 2022 varieert van 143 procent in Maleisië, 139 in Thailand, 132 in Argentinië en de VS, tot 105 procent in Spanje, 103 in Brazilië en 101 in Australië. De omzetgroei van 2024 ten opzichte van 2023 varieert van 148 procent in Colombia, 138 in Brazilië, 123  in de VAE, tot 106 procent in Duitsland, 105 in China en 98 in Frankrijk.

Wat betreft de operationele winst voor 2023, verklaart 61 procent van de bedrijven een jaarlijkse stijging van meer dan 10 procent en 27 procent verklaart een lichte stijging. Hetzelfde totaal van 88 procent geldt voor de operationele winst van 2024, waarbij 47 procent een jaarlijkse stijging van meer dan 10 procent verwacht en 39 procent een lichte stijging.

Het hoogste percentage bedrijven dat een jaarlijkse winststijging van meer dan 10 procent verwacht, bevindt zich in Maleisië (100  procent), Spanje (83) en Thailand (75) voor 2023, en Brazilië (82 procent), het Verenigd Koninkrijk (69 procent) en Maleisië (58) voor 2024.

Belangrijkste kwesties

Als meest urgente bedrijfsprobleem wordt ‘Staat van de economie op de thuismarkt’ genoemd (22 procent van de bedrijven). Het is het belangrijkste probleem in alle regio's, behalve het Midden-Oosten en Afrika, waar het op de tweede plaats staat.

Over het algemeen zijn wereldwijde economische ontwikkelingen het op één na belangrijkste probleem wereldwijd (15 procent), gevolgd door geopolitieke uitdagingen (14 procent, en het belangrijkste probleem voor het Midden-Oosten en Afrika) en concurrentie binnen de beurzenindustrie (14 procent).

Andere kwesties in de directie- en bestuurskamers zijn ‘Interne managementuitdagingen’ (11 procent), ‘Duurzaamheid / Klimaat’ (9 procent) en ‘Impact van digitalisering’ (6 procent).

Deze resultaten liggen in lijn met de tussentijdse barometer van zes maanden geleden. Wel zitten er verschillen in de antwoorden van de verschillende ketenpartners. Locaties en dienstverleners zijn meer bezig met de concurrentie binnen de sector (respectievelijk 18 en 19 procent) en ‘Duurzaamheid / Klimaat’ staat bij locaties het meest op de agenda (13 procent).

Strategische prioriteiten

In alle regio's is een grote meerderheid van de bedrijven van plan om nieuwe activiteiten te ontwikkelen, hetzij in het klassieke bereik van activiteiten in de beurzenindustrie (locatie/organisator/diensten), buiten de huidige productportfolio's, of op beide gebieden. Dat is 69 procent in Azië-Pacific, 74 in Noord-Amerika, 75 in Midden- en Zuid-Amerika, 83 procent in Europa en 84 procent in het Midden-Oosten en Afrika.

Wat geografische expansie betreft, verklaart 43 procent van de bedrijven de intentie te hebben om activiteiten te ontwikkelen in nieuwe landen en regio's.

Generatieve AI-toepassingen

Wereldwijd is er een overweldigende consensus dat AI de industrie zal beïnvloeden, met 90 procent van de bedrijven die dit aangeeft.

De gebieden waarvan wordt verwacht dat ze het meest worden beïnvloed door de ontwikkeling van AI, zijn in alle regio's hetzelfde: ‘Sales, Marketing en Customer Relations’ (83 procent wereldwijd), ‘Research & Development’ (82 procent) en ‘Event Production’ (69 procent). Kijkend naar waarvoor generatieve AI-toepassingen nu al het meest worden gebruikt is dat respectievelijk 39, 38 en 28 procent.

In lijn met de doelstelling van UFI om essentiële gegevens en best practices te leveren aan de gehele tentoonstellingsindustrie, kunnen de volledige resultaten worden gedownload in de research-rubiek op de website van UFI.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Subscribe to our newsletter now