Beurzen
Jouw bedrijf introduceert haar nieuwste product op de komende vakbeurs. Hoe zorg je ervoor dat de vakpers deze noviteit signaleert?
Meestal dragen mensen van de pers speciale persbadges. Zorg ervoor dat de standbemanners goed op de badges letten, zodat ze snel weten wanneer ze met een redacteur te maken hebben. Als de redacteur geïnteresseerd is in een demonstratie, doe dit dan meteen en vraag niet of ze later terug willen komen. Dit doen ze meestal toch niet. Geven jullie giveaways? Geef er dan ook één aan de redacteur, zodat hij zich Jouw bedrijf herinnert als hij weer op de redactie is.
Een interview met de directeur spreekt meer aan dan een interview met een ‘gewone’ werknemer. Zorg dat de belangrijkste personen binnen uw organisatie één of twee dagen op de beurs aanwezig zijn en laat dat vooraf via een persbericht aan de betreffende vakpers weten.
Elke beurs heeft een perskamer. Maak er gebruik van! Leg jouw – opvallende! – persmap op een opvallende plaats en check elke dag even of er nog genoeg persmappen beschikbaar zijn. In een persmap stop je informatie over het nieuwste product, liefst met fotomateriaal, bedrijfsinfo en een visitekaartje.
Geef een persconferentie over jullie nieuwe product of dienst. Doe dit bij voorkeur tijdens de beurs, maar niet op de stand. Let op dat je voldoende persmateriaal hebt om uit te delen. Ook is het handig dat de directeur of de verantwoordelijke voor het nieuwe product na de conferentie beschikbaar is voor interviews.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.