Beurzen
Trade Mart gaat zich met een online e-commerce-variant, vijf inkoopmomenten per jaar en vijf nieuwe etages met elk een eigen signatuur profileren als de retail hotspot voor de Nederlandse detailhandel. De plannen hiervoor werden maandag 15 december wereldkundig gemaakt. Jaarbeurs geeft hiermee antwoord op een razendsnel veranderd retaillandschap. Na een grootscheepse verbouwing opent de nieuwe Trade Mart haar deuren tijdens de totaal vernieuwde Voorjaarsbeurs op 8, 9 en 10 maart 2015.
Volgens Markt Manager Trade Mart Peter Beljaars is dit voor Trade Mart de grootste verandering sinds tien jaar. Dit is het directe gevolg van veranderde distributiepatronen binnen de detailhandel. Beljaars: “We hebben te maken met twee megatrends: de finale afnemer oriënteert en koopt op een andere manier en er is sprake van integratie van digitale en fysieke verkoopmomenten en -punten. Wij willen daarin graag een rol blijven spelen: het inspireren, motiveren en activeren van de handel door het creëren van waardevolle ontmoetingen is onze missie.”
Beljaars ziet het als een logische ontwikkeling. “Het retaillandschap verandert. Wij veranderen mee. We afficheren onszelf niet voor niets als ”Jouw retail hotspot”. “We richten ons op de detaillist die het onderscheid wil maken. We bieden hem inspiratie, handvatten, ideeën en een kwalitatief hoogwaardig aanbod. We zijn inmiddels gestart met een groot verbouwingstraject om de etages nog duidelijker te profileren. Daarnaast maken we het voor inkopers nog relevanter, want we komen ook met vijf grote events per jaar.”
rn
rn● Voorjaarsbeurs – 8, 9 en 10 maart
● Mei-beurs – 17 en 18 mei
● Najaarsbeurs – 30, 31 augustus en 1 september
● Oktoberbeurs (11 en 12 oktober)
● Januaribeurs (vanaf 2016)
Beljaars: “Trends en ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op. Met meer echte eventmomenten kunnen wij meer snelheid maken en flexibeler inspelen op de markt. Daartoe gaan we specifieke events per etage organiseren. Denk aan een evenement over ”European design” voor Home & Living of ”Black tie” voor Jewels & Watches. Het totaalaanbod wordt dan veel verrassender en relevanter voor een grotere groep inkopers.”
Trade Mart krijgt vijf etages met elk een eigen signatuur: Jewels & Watches, Fashion World, Kitchen & Dining, Home & Living en Kids Universe. Kern van elke etage is het trendplein met daarom heen stands, met wisselende exposanten met een hoogwaardig expositieprogramma. Beljaars; “We richten ons op detaillisten die het onderscheid willen maken, die getriggerd willen worden om te komen. Essentieel daarvoor is een hoogwaardig aanbod en beleving.”rn
Merkhuis
rnDeze vragen komen volgens Beljaars rechtstreeks voort uit het merkhuis dat rond de Trade Mart is gebouwd. “We hebben ons afgevraagd hoe we een voorname rol kunnen spelen voor detaillisten. Daarover hebben we nagedacht en uitvoerig gesproken met onze klanten en bezoekers, de klanten van onze klanten. Kernwoorden zijn: stijlvol, veelzijdig, warm, trendsettend en uniek. We willen een hoogwaardig en divers retailaanbod mogelijk maken zodat persoonlijke stijl bereikbaar is voor iedereen. Houd hierbij even in gedachten dat we ons richten op retailers die het onderscheid willen maken.”
Fysiek en online zijn niet meer los te koppelen. Trade Mart lanceert daarom begin 2015 een nieuwe B-2-B inkoop- en inspiratieplatform dat trends, marktkennis en producten aan elkaar koppelt. Met dit nieuwe online verkoopkanaal kunnen bedrijven op een laagdrempelige manier direct en tegen relatief lage kosten centraal, overzichtelijk en efficiënt inkopen doen bij meerdere topmerken. Aan trademart.nl is een wekelijkse nieuwsbrief gekoppeld met trends, de nieuwste producten en ontwikkelingen in de detailhandel. Detaillisten kunnen deze producten direct online bestellen.
rn
rnMike Beke is manager van trademart.nl. “We presenteren een nieuw B-2-B inkoop- en inspiratieplatform voor retail Nederland. ”Wij bouwen en faciliteren de B-to-B E-commerce site voor de leveranciers, in feite geavanceerde webshops, en voor de retailers de B-to-C webshops in de huisstijl van de winkel waar bij orderplaatsing tegelijkertijd het productaanbod van de leverancier wordt ingeladen””.
Trademart.nl gaat van start met aanbod in Jewels & Watches en Kitchen & Dining. Op korte termijn uit te breiden met Home & Living, Fashion en Kids. De ambitie is om hier nog meer segmenten aan toe te voegen. Jaarbeurs werkt in dit traject nauw samen met Yizz, een specialist met jarenlange expertise in B-2-B E-Commerce. Het Jewels & Watches platform omvat inmiddels 150 merken van 25 leveranciers en telt 300 aangesloten juweliers.
Inkopen kan via trademart.nl, leveranciers krijgen de mogelijkheid vanuit dit platform een eigen webshop te creëren. Ook bedrijven die niet fysiek op de Trade Mart staan kunnen zich via trademart.nl profileren. Beke: “Fysiek en online zijn onlosmakelijk aan elkaar verboden. We willen leveranciers en detaillisten maximaal ondersteunen. We trekken geen grens bij fysieke aanwezigheid. Dan zouden we als Jaarbeurs onze eigen uitgangspunten geweld aandoen. De markt vraagt een grenzeloos totaalaanbod. Dat bieden we.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.