Congressen
Op 9 maart komen ruim 250 vakgenoten samen op de NL Conference van MPI. Ook niet MPI-leden kunnen deelnemen. Het programma is inmiddels rond. Er staan bekende top sprekers op de lijst: Paul Moers, Martijn Aslander, professor Herman Pleij en Aart van Veller. Bovendien komen de organisatoren van TEDx Amsterdam en van de Klimaat Conferentie in Kopenhagen hun ervaringen delen.
Elke spreker krijgt 20 minuten de tijd om tot de kern te komen. Het programma bevat ook stukjes talkshow, theater en interactie. Wie deze week nog inschrijft krijgt 35 euro korting.
[R]evolutie is het thema van de NL Conference van MPI. We bestuderen welke veranderingen er spelen op het gebied van creatie, communicatie en organisatie. Dat levert direct toepasbare inzichten op. Daarnaast is er voldoende ruimte om nieuwe contacten te leggen en bij te praten met relaties. Het congres over evenementen, beurzen en congressen vindt plaats in Amsterdam RAI Elicium.
MPI 15 jaar in Nederland
MPI is een internationale netwerkorganisatie voor eventprofessionals. Eventmanagers en toeleveranciers ontmoeten elkaar op thema-bijeenkomsten, educationals genoemd. De NL Conference is een soort super-educational: meer sprekers, meer inhoud, meer actie en meer deelnemers. De NL Conference wordt steevast bezocht door veel niet MPI-leden. Dit jaar worden ruim 250 deelnemers verwacht. Op het congres wordt ook gevierd dat de Nederlandse afdeling van MPI 15 jaar bestaat.
[R]evolutie in CREATIE
De MICE wereld is niet langer alleen met de uitvoering en organisatie bezig. Vakspecialisten onderscheiden zich op inhoud. Zij adviseren actief over de architectuur van de bijeenkomsten.
Hoe maak je bijeenkomsten super effectief?
Paul Moers is een veelgevraagd merkenstrateeg. Hij zal aantonen dat je deelnemers steeds moet verrassen om ze aan je te binden. Hij claimt “ Succes is niet voor lafaards”.
Erik Peekel bundelt ervaring van deelnemers. In een superbrainstorm gaat elke deelnemer in gesprek met twee onbekende vakgenoten. Centraal staat de vraag: “Hoe kunnen we onze toegevoegde waarde inzichtelijk maken?”
Dr. Karoline Wiegerink vertelt hoe je een effectieve eventplanner kunt zijn. Hoe creëer je succesvolle bijeenkomsten? Hoe word je een waardevolle sparringpartner voor (interne) opdrachtgevers?
Een paar corporate meetingplanners neemt deel in een interactief panelgesprek over pitches: hoe kom je tot je shortlist? Hoe maak je je keuze?
In een simulatiespel zien we hoe lastig het is om een verrassend voorstel intern te verkopen. Met behulp van tips van deelnemers moet het uiteindelijk wel lukken.
[R]evolutie in COMMUNICATIE
Live communicatie activeert je doelgroep. Mensen komen samen en delen hun verhalen en visie. Hoe kun je mensen en informatie op een effectieve manier met elkaar verbinden? Hoe breng je deelnemers met elkaar in contact? Wat zijn bruikbare toepassingen van technologie?
Gert-Hans Berghuis is branding expert. Hij laat ons zien wat je kunt leren van succesvolle merken. Hij demonstreert de kracht van een sterke visuele identiteit.
Martijn-Aslander brengt graag zo min mogelijk tijd door achter de computer. Hij verbindt mensen met informatie en met ideeën. Hij deelt een aantal praktische tips om effectiever te communiceren.
Jim Stolze is organisator van TEDx Amsterdam. Hij vertelt het revolutionaire verhaal van dit horizontaal geprogrammeerde congres. Hoe droeg communicatie via social media bij aan het succes?
Lykle de Vries speelt advocaat van de duivel. Hij zal betogen dat technologie het absoluut overbodig maakt om fysiek bij elkaar te komen. Evenementen zijn écht zonde van je tijd.
Improcabaretier Joop Vos en acteur Roel Goudsmit laten zien hoe je creativiteit intern verkoopt. Zij spelen twee confronterende scènes tussen een eventmanager en zijn interne cliënt.
[R]evolutie in ORGANISATIE
Hoe zagen evenementen eruit in de middeleeuwen?
Hoe kun je met makkelijke stappen het milieu sparen?
Hoe zag de Kopenhagen-top eruit achter de schermen?
Wat zijn de meest spraakmakende ontwikkelingen in onze branche?
Professor Herman Pleij laat zien hoe onze branche zich heeft ontwikkeld sinds de 13de eeuw. Hij schetst een beeld van bijeenkomsten, zoals die in de middeleeuwen werden georganiseerd.
Aart van Veller is klimaatambassadeur. Hij heeft een programma over duurzaamheid op MTV en praatte met Al Gore en Kofi Annan. Aart laat zien dat groen leven en ondernemen niet alleen noodzakelijk is, maar ook ontzettend leuk en winstgevend kan zijn.
Lotte Wagner was betrokken bij de organisatie van de klimaattop in Kopenhagen. Lotte gunt ons een blik achter de schermen.
Ruud Janssen organiseert zijn projecten op een heel innovatieve wijze. Dat levert hem tijdwinst op. Hij presenteert de handigste tools en trucs om effectief samen te werken en te organiseren.
Netwerkdiner en EUR 35 korting
De NL Conference vindt plaats in Amsterdam RAI Elicium. Na de borrel is er een netwerkdiner op de Zuidpool (in de zomer Strand Zuid). Voor dit diner moet je je apart aanmelden.
Wie deze week nog inschrijft voor de NL Conference, krijgt EUR 35,- korting op de deelname (actie loopt tot 15 februari).
Meer informatie en inschrijven: www.nlconference.nl
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.