Brand events
Tony's Chocolonely breekt de komende weken met verschillende acties in tijdens de publieksvertoning van de film Wonka, om aandacht te vragen voor de misstanden in de chocolade-industrie.
Voorafgaand aan elke Wonka-film in Nederland en België laat het bedrijf een korte film te zien. Ook hangen er posters rondom de bioscopen en delen medewerkers repen uit met dezelfde boodschap op de wikkel.
Tony’s Chocolonely vindt het 'wonky' dat er ‘nog steeds op grote schaal uitbuiting en illegale kinderarbeid is’ om chocolade te maken.
Wonka is een verfilming van het bekende verhaal ‘Charlie and the Chocolate Factory’ van Roald Dahl. In 2005 was er tijdens de filmversie met Johnny Depp in de hoofdrol al een vergelijkbare actie van Tony's-oprichter Teun van de Keuken. Hij deelde flyers uit op de rode loper met een vergelijkbare boodschap en dat luidde de start in van Tony's Chocolonely.
‘Achttien jaar later zijn er nog steeds op grote schaal misstanden en vindt Tony’s het belangrijk dit nogmaals aan te kaarten’, zegt marketingmanager Bibianne Roetert. ‘Wij vinden het belangrijk dat chocoladeliefhebbers de bittere realiteit kennen achter de chocolade van vele grote merken die zij dagelijks eten. Zo hopen we dat ze een eerlijke keuze maken tijdens de feestdagen.’
De actie loopt in Nederland nog tot en met 27 december bij onder andere de Pathé-theaters. In België nog tot 9 januari bij onder andere Kinepolis.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.