Congressen
Het concept ‘The Pink Factor Tour’ heeft de EventGame 2010 gewonnen. Deze wedstrijd van het Genootschap voor Eventmanagers vond plaats op 16 februari in Fort Voordorp.
De EventGame 2010 stond in het teken van KWF Kankerbestrijding/Pink Ribbon. Zes teams van leden van het Genootschap voor Eventmanagers bedachten concepten voor een campagne waarin events een belangrijke rol spelen.
Uiteindelijk leverde het team van Noortje Coolen (Syntrus Achmea), Ewoud Hazenkamp (Nationale Nederlanden), Claudia Vrijs (ATP), Mia van Eijl (Dela), Mirella Luijten (KvK Den Haag) en Marco van Oudenaarde (Hogeschool Rotterdam) het beste concept van de dag.
De jury – bestaande uit Rina Noorlander, Willemijn van den Berg en Marjolein Swart van KWF Kankerbestrijding/Pink Ribbon, Jan van den Berg van Unilever en Mandy Ruhé van 7Beaufort – koos voor hun concept ‘The Pink Factor Tour’.
Hierin wordt een campagne beschreven waarin een kennisquiz, een modeshow en de verkiezing van Pink Lady belangrijke onderdelen vormen. Naar het oordeel van de jury is dit concept zeer uitvoerbaar en sluit het ook zeer goed aan bij de verschillende doelgroepen.
De opdrachtgevers formuleerden vooraf een doelstelling voor de campagne: laat zien dat KWF Kankerbestrijding/Pink Ribbon samen sterk staan in de strijd tegen borstkanker, waarbij de specifieke doelgroepen 50- vrouwen en 50+ vrouwen zich beide aangesproken moeten voelen.
Vrouwen tót 50 jaar maken zich, deels onterecht, steeds meer zorgen over het risico om borstkanker te krijgen. Vrouwen bóven de 50 jaar hebben alle reden om bezorgd te zijn om borstkanker te krijgen, maar voelen zich vaak niet begrepen en zeker niet aangesproken door alle ‘glitter & glamour’ rondom bijvoorbeeld het Pink Ribbon Gala.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.