The Metropolitan Museum of Art lanceert Web3-experience Art Links

The Met Art Links

Het Metropolitan Museum of Art (Met) in New York heeft zijn eerste Web3-experience gelanceerd, een nieuwe blockchain-aangedreven smartphonegame genaamd Art Links. Spelers kunnen verbanden herkennen tussen meer dan 140 kunstwerken uit de Met-collectie.

Art Links is ontworpen in samenwerking met het kunst- en technologieplatform TRLab en is een mobile first, browsergebaseerde, blockchain-aangedreven game die wekelijks nieuwe uitdagingen uitbrengt.

Het biedt een innovatieve manier om contact te maken met het museum en stelt gebruikers in staat om speciale in-game NFT-badges te verzamelen en persoonlijke en digitale beloningen te winnen. Deze omvatten kortingen bij de Met Store en privérondleidingen onder leiding van een curator.

Opkomende technologie

"Deze baanbrekende online game is een opwindende primeur voor de Met en een unieke ervaring in het museumveld in het algemeen", aldus Max Hollein, directeur en CEO van de Met.

“Door kunstwerken uit collecties van het hele museum te brengen – van moderne en hedendaagse kunst tot Aziatische en Egyptische kunst – kunnen spelers hun betrokkenheid en begrip van cultuur en creativiteit op een leuke en boeiende manier vergroten.

“Art Links is een echt voorbeeld van hoe de Met het publiek blijft verbinden met ideeën en met elkaar terwijl ze opkomende technologie verkennen.”

Eerste Web3-experience

Audrey Ou, medeoprichter en CEO van TRLab: “Als bedrijf dat vooroploopt in kunst en technologie, zetten we ons in om nieuwe manieren te creëren voor het publiek om kunst en cultuur te ontdekken, erbij te betrekken en zich erin te verdiepen.

“Samenwerken met de Met aan haar eerste Web3-ervaring weerspiegelt onze overtuiging dat het verdiepen van verbindingen tussen makers, verzamelaars en fans de toekomst van kunst is. We combineren digitale innovatie met artistieke expressie om echt transformatieve ervaringen te creëren."

Augmented reality

Het Met heeft al eerder digitale activiteiten gecreëerd met behulp van technologieën zoals augmented reality (AR). In 2023 lanceerde het museum de app Replica waarmee gebruikers kunstwerken konden omzetten in virtuele accessoires in de online game Roblox.

Bron: Blooloop

 

Bron

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief