Sportevenementen

TeamNL Sport Experience trok bijna 100.000 mensen

TeamNLExperience_Arnhem

De eerste editie van TeamNL Sport Experience, een gratis multisportevenement voor jong en oud gekoppeld aan een topsportevenement in Nederland, bracht in 65 dagen bijna honderdduizend mensen in beweging. Bezoekers kregen bij drie evenementen de kans om laagdrempelig kennis te maken met verschillende sporten in zeven steden.

Maatschappelijk oogmerk

De TeamNL Sport Experience is een initiatief van sportbonden, ondersteund door het ministerie van VWS en NOC*NSF en met Rabobank als hoofdsponsor met een maatschappelijk oogmerk. Tijdens deze sportzomer konden bezoekers bij onder meer de Eredivisie Beach en de Olympische Spelen in Parijs met diverse sporten kennismaken. Afgelopen weekeinde werd het initiatief afgesloten op het strand in Den Haag en de Markt in Arnhem, waar deze week ook het EK Beachvolleybal is.

Bezoekersaantallen

De TeamNL Sport Experience wordt in de toekomst gekoppeld aan grote sportevenementen in ons land. In de voorbije maanden gebeurde dat al in zeven steden: Apeldoorn, Heerlen, Nijmegen, Almelo, Breda, Arnhem en Den Haag. Het multisportevenement werd in deze steden gekoppeld aan de Eredivisie Beach, het EK Beachvolleybal en de Olympische Spelen in Parijs.

Tijdens de openingsweek in mei kwamen in Apeldoorn 27.000 bezoekers op vier dagen TeamNL Sport Experience af. In totaal waren er bijna honderdduizend deelnemers en werden zo'n veertig sporten aangeboden.

Bron: Sport&Strategie


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief