Beurzen
U kent ze wel, die standdisplays die de bezoeker álles vertellen wat er over de firma en haar producten te vertellen valt. Het zijn de displays die je achteloos voorbijloopt en waarvan je je later niet meer kunt herinneren bij welke exposant ze hoorden. Met deze vuistregels vermijdt u dat de volgende display roemloos ten onder gaat.
Tekst Christophe Landuyt | Beeld Wovox
Wees bondig
Een display is een stopteken. Hij moet bezoekers nieuwsgierig maken en staande houden. Wees bondig en hou er rekening mee dat je slechts enkele seconden hebt om de aandacht van de bezoeker te krijgen. Beperk de tekst op de display tot maximaal tien woorden. Ga op zoek naar een beeld dat de woorden vervangt.
Maak een lijstje van wat uw concurrenten zoal op hun displays zetten. Dit wordt de leidraad voor wat u vooral niét op uw display moet zetten. De stopkracht van de display wordt bepaald door de mate waarin hij afwijkt van alle andere boodschappen die op de bezoeker worden afgevuurd.
Vertaal uw deelnamedoelstellingen telkens opnieuw in weer andere proposities, tot u een unieke en krachtige propositie overhoudt. Probeer vervolgens de sterkste propositie te vertalen in een pakkende slogan. Doet de slogan u glimlachen? Dan zit u waarschijnlijk goed!
Heeft u een goede slogan op papier staan? Print hem uit, hang hem op een plek waar veel medewerkers langs komen en observeer hun reacties. Hebben ze hem meteen gezien? Hebben ze andere collega’s op de slogan geattendeerd? Laat de slogan een paar dagen doordringen en analyseer daarna de reacties in de diepte. Zijn ze lauw, gooi de slogan dan weg en begin opnieuw.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.