Beurzen
Even meeluisteren met Adformatie. Mischa de Bruijn ontmoette in Jaarbeurs Utrecht de Amerikaanse goeroe van het retaildesign, Rodney Fitch. Was door onder andere oud-(Jaar)beursman Hans de Weerd naar Nederland gehaald in het kader van “zijn” Shop.nl en het retailcongres. “Letterlijk alles moet een goed design hebben”is het credo van Fitch. En als hij dan om zich heen kijkend de passage inkijkt, begint hij zich volgens de verslaggever licht op te winden. Citaat: “Zo saai, zo ordinair. De eigenaars van dit gebouw zouden zich moeten schamen. Van de mensen die van de belevenis komen en naar het station lopen, wordt gevraagd om door deze saaie, Stalinistische omgeving te lopen. Hun merk is gebouwd op de belevenisdie de mensen hier hebben. Wat je je moet afvragen is: Geniet ik van die ervaring? No. Kom ik een volgende keer terug? No”.
Enfin, punt gemaakt. En een schrale troost. Ook de spoorwegen tussen Utrecht en Schiphol moeten het doen met de ongezouten kritiek.“Het is wel erg kort Amerikaans, die kritiek”, hoor ik u zeggen. Maar ook Kort Amerikaans is nog altijd een boeiend boek.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.