Sportevenementen
De SSE Arena in Belfast is de eerste overdekte arena in Europa geworden waarin de Just Walk Out-technologie van Amazon is geïntegreerd, waardoor winkelen zonder kassa mogelijk is.
De technologie zal worden gebruikt in de Pay & Away-winkel, gelegen op de eerste verdieping van de arena met een capaciteit van 11.000 personen. Eenmaal geopend, gaan gasten de winkel binnen via de door hen gekozen contactloze betaalmethode bij de toegangspoort. De technologie zal vervolgens detecteren wat klanten uit de schappen halen of terugbrengen en zo een virtuele winkelsessie creëren.
Wanneer gasten klaar zijn met winkelen, kunnen ze vertrekken zonder in de rij te hoeven wachten. De door hen gekozen betaalmethode wordt in rekening gebracht voor de afgenomen artikelen.
De Just Walk Out-technologie is al uitgerold op locaties als TD Garden in Boston, Lumen Field in Seattle en Scotiabank Arena in Toronto.
“Dit kassavrije concept is een radicale volgende stap in het optimaliseren van de klantreis”
“Elke keer de beste ervaring bieden vormt de kern van alles wat we doen in The SSE Arena, Belfast en we zoeken voortdurend naar manieren om ons aanbod te verbeteren”, zegt Dermot McGinn, groepshoofd eten en drinken bij The Odyssey Trust.
“We zijn ongelooflijk trots om samen te werken met Amazon om de Just Walk Out-technologie naar onze locatie te brengen, en het feit dat we de eerste arena in Europa zijn die dit kassavrije concept introduceert, is een radicale volgende stap in het optimaliseren van het klanttraject. Door een combinatie van gemak en snelheid zal de introductie van deze innovatieve nieuwe technologie ervoor zorgen dat onze bezoekers zo snel mogelijk weer midden in de actie kunnen komen, zowel tijdens evenementen als bij de thuiswedstrijden van Belfast Giants.”
De Just Walk Out-technologie van Amazon wordt mogelijk gemaakt door kunstmatige intelligentie zoals computer vision en deep learning-technieken, waaronder generatieve AI, om nauwkeurig te helpen bepalen wie wat heeft meegenomen in een winkelomgeving, aldus een persbericht.
De e-commerce gigant bouwde synthetische datasets om “miljoenen realistische winkelscenario’s na te bootsen, inclusief variaties in winkelformaat, lichtomstandigheden en zelfs groepen klanten om nauwkeurigheid in elke omgeving te garanderen”.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.