Beurzen

Spieker wordt Expotech

In de catacomben van Amsterdam RAI was het even zoeken naar het kantoor van Spieker, het bedrijf dat voor alle trussen en takelklussen in de RAI verantwoordelijk is. Einde gang, de deur van Expotech, klinkt het dan. En ja, daar zitten ze.Niet toevallig, want Expotech en Spieker is nu een pot nat. Overgenomen. De kritische kijker had het al kunnen zien in het nieuwe logo van Spieker op de kleding van de medewerkers. De huisstijl van Expotech. Geel/zwart en ronde hoeken. Een stapje verder en er staat straks ExpoTech.

 

Gerard Pepping kan er wel om lachen. Spieker neemt Expotech over. Pepping, de netwerkbaas van Expotech, vertelt dat najaar 2006 de transformatie tot Expotech afgerond moet zijn. Een logische overname. “Het is het verhaal van de toeleveringsbedrijven voor beurzen en evenementen. Hollen of stilstaan. Een groei is dan onvermijdelijk om de kosten te kunnen opvangen. Veel van wat Expotech op gebied van aansluitingen en apparatuur doet, wordt op beurzen al intensief gecoördineerd met het werk van Spieker en andere soortgelijke bedrijven. Waarom dan niet die logistieke en organisatorische zaken in elkaar gestoken?”

 

Voor de firma Spieker is de overname een kans om door te groeien. Nu nog huismeester binnen Amsterdam RAI, maar straks in het kielzog van Expotech ook elders. Of toch niet? Pepping: “Ik sluit niet uit dat we elders overnames kunnen doen. Maar we kunnen de kennis en het specialisme van een bedrijf als Spieker ook op andere locaties inzetten. Vergroting van de actieradius is voor dit soort bedrijven met hun specialistische kennis en beschikbare techniek, een onontkoombare uitdaging. Als Expotech vergroten we er bovendien ons dienstenpakket mee.

 

Gaat het nu om een superovername? Pepping, lachend: “Dacht het niet. Het gaat in totaal om twee handjes mensen. Maar wel vakmensen en daar knijpen wij ons wel mee in de handen.”

 

[Foto]: Het werk van Spieker in Amsterdam RAI.

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief