Beurzen
Viscom, de internationale beurs voor visuele communicatie in Frankfurt die van 2 tot en met 4 november gehouden werd, heeft dit jaar 9.184 bezoekers verwelkomd en 307 exposanten. Dat is wat minder dan de vorige editie met 10.064 bezoekers en 325 exposanten. De organisatie wijt de terugloop aan het feit dat er in 2016 veel events in dit segment te bezoeken waren, waaronder de Drupa, die maar eens in de vier jaar plaatsvindt.
Dertig jaar geleden opgericht als meeting point voor reclametechnologie, lichtreclame en textielbewerking, is Viscom een event geworden dat technologische ontwikkelingen in digital printing verbindt met de digitale revolutie in de visuele communicatie. Onder het motto ”we connect” is er van alles op de beurs te beleven, van digitaal printen op groot formaat, reclamebanners van textiel, tot geprinte verpakkingen en virtuele produktpresentaties.
De exposanten waren dit jaar afkomstig uit 29 verschillende landen en de vakbezoekers uit 71 landen. Behalve West-Europa was ook Oost-Europa en Scandinavië goed vertegenwoordigd onder de nationaliteiten van de bezoekers. Verder was het aandeel van bezoekers uit de Verenigde Staten, Japan en Arabische landen net onder de 10 procent.
Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 50 procent van de bezoekers naar de beurs kwam met de concrete intentie om zaken te doen en 30 procent van hen met een investeringsvolume boven de 50.000 euro, en bijna 15 procent met een budget boven de 200.000 euro.
De ”Special Area” bood bedrijven een extra gelegenheid om technologieën, producten en diensten ten toon te stellen als onderdeel van het complete productieproces. Er waren netwerkmogelijkheden in de ”designers treff” en ”lunch & Learn” en er waren 96 lezingen te bezoeken. In de ”Special Area Superstar” waren de meer dan 80 inzendingen voor de Superstar award te zien.
De volgende Viscom zal worden gehouden in Düsseldorf in 2017.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.