Beurzen
Na vier intensieve beursdagen sloot de Vinexpo Bordeaux op 21 juni haar deuren. 2.300 exposanten uit 40 landen en 40.050 bezoekers (waarvan 47 procent internationaal, uit 150 landen) kwamen bijeen tijdens dit internationale vak-evenement voor wijn en gedistilleerd voor ontmoetingen, tekenen van contracten, ontdekken van noviteiten en de ontwikkeling van hun zakelijke netwerk.
Drie kenmerkende trends kwamen tijdens de vakbeurs naar voren: een hoge bezoekerskwaliteit met vele internationale beslissers, het verenigen van alle marktspelers en het bieden van inhoudelijke content.
Exposanten waardeerden de hoge bezoekerskwaliteit waaronder veel internationale beslissers, wat werd benadrukt dankzij de one-to-wine meetings georganiseerd door de Vinexpo. Deze 2.000 afspraken, voorafgaand aan de beurs gepland, waren gericht, constructief en resulteerden in vele getekende contracten met distributeurs.
“Onze doelstelling was de bevordering van een hoge bezoekerskwaliteit en ik kan nu bevestigen dat deze uitdaging is geslaagd” verklaart beursmanager Guillaume Deglise, “We hebben inkopers van verschillende markten ontmoet en geïnvesteerd in communicatie naar de belangrijkste sectoren. Daarnaast is de controle van de bezoekersaccreditatie aangescherpt.”
Inkopers afkomstig uit 150 landen onderstreepten het wereldwijde karakter van de distributiesector en zetten de Vinexpo neer als mondiale referentie voor het vinden van nieuwe markten en uitbreiding van het netwerk. Qua bezoekersaantallen blijft Frankrijk op een eerste plaats staan, gevolgd door China en de U.S.A. Dankzij de samenwerking tussen Vinexpo en TMall (Alibaba Group) kan de Vinexpo haar positie in China versterken en haar reputatie in dit uitgestrekte gebied ontwikkelen. De start van Vinexpo New York in maart 2018 zal eveneens bijdragen aan het belang van de Vinexpo voor Amerikanen.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.