Beurzen
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland.
Winkeliers en adviseurs, Frans of internationaal, konden gedurende vijf beursdagen nieuwe producten en de laatste collecties van ongeveer 3.000 merken uit 63 landen ontdekken. Er waren 2.729 exposanten aanwezig, waarvan 1.659 uit het buitenland afkomstig. Van de bijna 89.500 bezoekers kwam 41.687 uit het buitenland, dat is een stijging van 8 procent ten opzichte van vorig jaar. De meeste buitenlandse bezoekers kwamen uit Italië, dat deze beurseditie ook in de spotlights stond. Er was werk van zes opkomende Italiaanse designers te zien die uitgekozen waren door zes beroemde mentoren. Het bureau ICE-ITALIAN stelde een speciale bezoekroute ‘Made in Italy’ samen, naar 300 Italiaanse deelnemers verspreid over de beurs. Na Frankrijk, zijn de meeste exposanten van de Maison &Objet Paris afkomstig uit Italië.
Het digitale platform MOM (Maison&Objet & More) fungeert sinds september 2016 als verlenging van de beurs en verzamelt de laatste noviteiten en merken van fabrikanten, ambachtelijke professionals en ontwerpers. Het digitale platform blijft zich ontwikkelen en brengt exposanten en bezoekers bijeen in de periode tussen twee beursedities. Er vonden 2 miljoen jaarlijkse bezoeken plaats en van ongeveer tien minuten per keer.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.