Beurzen
Op zondagmiddag begroette de Kampeer & Caravan Jaarbeurs de 41.594e bezoeker. Hiermee realiseerde Jaarbeurs een groei van maar liefst 18 procent ten opzichte van editie 2014. “Kamperen staat weer helemaal op de kaart”, aldus een glunderende Carinha Uytterhoeven, Brand Manager van het grootste kampeer-event van Nederland.
”La vie est formidable!” Frankrijk was het thema van het event, die van 7 tot en met 11 oktober plaatsvond in de Jaarbeurs in Utrecht. Het landenthema is sinds vorig jaar de rode draad tijdens de Kampeer & Caravan Jaarbeurs, met als doel om behalve nieuwe kampeermiddelen ook volop sfeer en beleving te bieden aan kamperend Nederland. “De beurs moet echt een dagje uit zijn voor het hele gezin, en onze aanpak blijkt te werken”, stelt Carinha Uytterhoeven van Jaarbeurs. “Met het thema ”La Douce France” waan je je al vanaf de entree in een van de populairste kampeerlanden van Europa. Een kopje koffie met tarte tatin, lekkere Franse hapjes, een wijnproeverij: dat soort dingen blijkt aan te slaan bij het publiek. Met het team van Jaarbeurs willen we echt een event maken in plaats van een beurs met alleen maar productnieuws. Het publiek blijkt die aanpak zeer te waarderen”, aldus Uytterhoeven.
Uit het onderzoek van de organisatie van de Kampeer en Caravan Jaarbeurs onder bezoekers blijkt dat 42 procent van de bezoekers voor het eerst het event bezocht. 18 procent is nog niet in het bezit van een kampeermiddel en overweegt te gaan kamperen. Het merendeel van het bezoek is in bezit van caravan (47 procent), gevolgd door de camper (24 procent). Vier van de tien bezoekers zeggen binnen nu en twee jaar van plan te zijn een nieuw kampeermiddel te kopen. Overigens valt de aankoopintentie voor het eerst in het voordeel van de camper uit (46 procent), gevolgd door de aankoopintentie van een caravan (40 procent).
Ook de deelnemers zijn tevreden met het aantal bezoekers. Natasja Borghuis, namens Adria: “Ik zie alleen maar tevreden gezichten op onze stand. Zowel van bezoekers als van onze dealers”. Ook Ron Vermeule (Hymer/Eriba) en Patrick van der Burgh (Knaus/Tabbert) ondersteunen de visie van Jaarbeurs, om mensen een dagje-uit te bieden: “Een bezoek aan de Jaarbeurs voelt echt als een verlenging van je vakantie. Wij kunnen onze caravans en kampeerauto”s laten zien in een sfeer die bezoekers herkennen van de camping”, aldus Ron Vermeule. Patrick van der Burgh: “Als branche zijn we intensief betrokken bij het concept van de beurs. Deze aanpak voegt iets extra”s toe en daar zijn we blij mee. Op onze stands merken we dat mensen weer vertrouwen hebben in de toekomst en dat zij die vakantiesfeer erg waarderen. Dat zien we ook terug in onze verkoopcijfers”. Exposanten gaven de beurs het rapportcijfer 8.
De Kampeer & Caravan Jaarbeurs werd gehouden van 7 tot en met 11 oktober 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht. De nieuwste caravans, vouwwagens, campers, (voor)tenten en accessoires waren er te vinden. Met het thema ”La Douce France” waanden de bezoekers zich al bij binnenkomst in Frankrijk.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.