Beurzen
De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam heeft tijdens haar 3e editie 9.489 horecaondernemers naar Ahoy Rotterdam getrokken. Met ruim 270 exposanten, 125 programmaonderdelen en diverse themapaviljoens was Ahoy Rotterdam van 21 tot en met 23 september dé ontmoetingsplaats voor de gehele horecabranche.
Gastvrij Rotterdam kon dit jaar rekenen op een groeiende belangstelling: voor het tweede jaar op rij bestond de beursvloer uit meer vierkante meters en trok de beurs meer bezoekers. Daarnaast waren er ook veel nieuwe initiatieven, zoals de Nederlandse finale Bocuse d’Or, het House of Spirits, de ‘Mooiste (Klassieke) Bar van Nederland’-verkiezing en de finale van de Young Chef Award van Euro-Toques Nederland.
Op Gastvrij Rotterdam 2015 stonden ruim 270 leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten. Eén van de exposanten met een nieuw product was Coravin die deelnamen in het WijnPaviljoen. Maarten Dekker, Vice President & General Manager van Coravin: “Gastvrij Rotterdam is voor Coravin een zeer mooi platform geweest om deze innovatie onder de topgastronomie van Nederland te mogen presenteren.”
Een nieuwe deelnemer aan de beurs, Koninklijke ERU, is ook erg tevreden over de deelname aan de beurs. Marc van Noort, Sales Manager Foodservice: “De eerste deelname van Koninklijke ERU aan Gastvrij Rotterdam is zeer geslaagd: Culinaire professionals uit alle windstreken zijn verrast over de mogelijkheden met ERU kazen en de toegevoegde waarde voor hun keuken; Flexibiliteit, creativiteit, gastvrijheid!” Brenda Bijkerk, directeur van Horecaleaseline.nl: “Wij zijn dik tevreden, de beurs ziet er prachtig uit. Het niveau van de bezoekers is heel goed.”
Koninklijke Horeca Nederland was ook aanwezig om (startende) horecaondernemers te voorzien van advies. Daarnaast organiseerden zij diverse kennissessies en workshops. Maartje Roodsant, regiomanager Rotterdam, is enthousiast over hun deelname: “Gastvrij Rotterdam is een beurs met veel warmte en sfeer. De bezoekers zijn bereid om in gesprek te gaan en dat is voor standhouders enorm waardevol.”
Arnout Verbeek, General Manager Benelux bij Catunambú: “Als Spaans premium koffiemerk is het altijd weer een genoegen om op Gastvrij Rotterdam te staan. Leuke sfeer, interessante ontmoetingen… De perfecte manier om potentiële klanten van dichtbij kennis te laten maken en te laten proeven van onze onderscheidende hoogkwalitatieve koffie.”
Het Kenniscentrum voor Bier, één van de themapaviljoens, presenteerde dit jaar maar liefst 50 biersoorten en 15 keynote sprekers die zorgden voor een hoogwaardige kennisoverdracht. Organisator Tom de Lepper: “Van gieten naar genieten was dit jaar het thema, we hebben bier als gastronomisch product gepresenteerd aan de bezoekers, die ook dit jaar weer geïnteresseerd waren en bovendien van hoog niveau.”
Dat de derde editie een geslaagde editie is, blijkt uit het feit dat diverse exposanten zich reeds hebben ingeschreven voor 2016. Eén van deze deelnemers is Kraan Vlees-service. Verkoopadviseur Ron van Brandwijk: “Kort maar krachtig: in één woord top! Maandag en dinsdag was het ontzettend druk, op woensdag iets minder, maar ook toen hebben we zeer goede contacten gelegd. Voor ons staat Gastvrij Rotterdam gelijk aan 100% scoren.”
De hoge kwaliteit van de bezoekers wordt onderschreven door de profielen van de bezoekers: 94% van de bezoekers is als eind- of medebeslisser of als adviseur betrokken bij investeringsbeslissingen. Ruim 32% van de bezoekers is (mede)eigenaar van een horecazaak en 14% van de bezoekers is chef-kok, souschef, kok of zelfstandig werkend kok. Bijna 48% van de bezoekers is gerelateerd aan een horecazaak (restaurant, hotellerie of café- en barbedrijven) en 17% bezocht de beurs als toeleverancier.
Met ruim 125 programmaonderdelen was er voor ieder wat wils. Een aantal highlights uit het programma:
De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 19 tot en met woensdag 21 september 2016 in Ahoy Rotterdam. Volgend jaar vindt gelijktijdig met Gastvrij Rotterdam het WCCC2016 (World Championship of Chinese Cuisine) plaats. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoogsegment.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.