Beurzen
De 12e editie van AGF Detail, de nationale vakbeurs voor de versbranche, gaat als zeer geslaagd de boeken in. De beurs trok, samen met de gelijktijdig georganiseerde Vakbeurs Foodspecialiteiten, 5.530 bezoekers naar Expo Houten. Het productaanbod was diverser dan ooit. Naast de traditionele aardappelen, groenten en fruit ook een grote diversiteit aan exotisch fruit, nieuwe biologische producten en basisingrediënten voor soepen.
Patrick Hagoort, Field Force manager Degens: “Voor ons was deelname aan AGF Detail een pijler of we van toegevoegde waarde konden zijn voor de AGF branche. Na één beursdag waren we daar al van overtuigd! Speciaal voor de groentespecialisten hebben wij onze basis voor soepen geïntroduceerd die heel enthousiast ontvangen is. De groentedetaillisten kunnen hier hun eigen handtekening onder zetten.”
Nieuw was dit jaar de VerleidingsArena, een initiatief van ADN en SVO. Naast vele proeverijen, demonstraties en workshops vonden hier ook de vakwedstrijden voor groentespecialisten en hun medewerkers plaats. De winnaars zijn geworden: Daniël Pijnenburg van De Blauwe Bes (Het Lekkerste Sapje), Tim Niekus van Groente- en Fruitspecialist Gijs van de Hoef (Het Lekkerste Piepergerecht), Daniël Pijnenburg van De Blauwe Bes (Het Lekkerste Kindermenu) en Gijs van de Hoef van Groente- en Fruitspecialist Gijs van de Hoef (De Lekkerste Maaltijdsalade). Tijdens de beurs werden ook tv-opnames gemaakt voor het programma “Alles over Wonen” van SBS6, waarvan de uitzending op 18 en 25 oktober. is.
Het Bio- & Streekplein dat voor de 2e keer werd georganiseerd, was wederom een succes. Opvallend was het assortiment aan nieuwe producten. Zo werden er deze maal diverse soorten biologisch brood gepresenteerd, maar ook biologisch ijs met exlusieve smaken als ”mango rode peper” en ”gember basilicum’. Flor y Sabor gaf acte de présence met ecologische olijfolie op basis van Manzanilla.
Voor de ambulante handel worden automatische betaalsystemen steeds belangrijker. Jeska Riphagen, marketing & sales manager Sepay: “Wij hebben een hele goede beurs gehad, op de eerste dag alleen al hadden wij ruim 100 nieuwe leads. Ik kom graag volgend jaar terug met een leuke beursaanbieding voor de bezoekers.” Ook nieuwkomer Kassacentrum blikt tevreden terug op de beurs. Martijn Schreuder: “Wij hebben een groot aantal leads mogen noteren die met name geïnteresseerd bleken in onze POS-systemen.
AGF Detail mocht een groot aantal nieuwe exposanten verwelkomen waaronder The Expert of Taste. Leo van den Heuvel, directeur: “We hebben heel veel detaillisten gesproken en ons concept van “Altijd blije klanten” kunnen uitleggen. Dat was precies ons doel. Bezoekers zijn erg geïnteresseerd en dat geeft voor ons aan dat we hier op de juiste plek zijn.”
De volgende editie van AGF Detail vindt plaats op 27 en 28 september 2016 in Expo Houten.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.