Brand events
Apenheul is omgetoverd tot Winterheul. Dit is het resultaat van een samenwerking tussen het Apeldoornse apenpark en Mojo. Met de kernwaarden natuur, respect en de Veluwe is een verhaallijn gemaakt waarbij de Veluwe tot leven komt als de apen aan het slapen zijn.
Apenheul en Mojo kwamen met elkaar in gesprek over een winterevenement. Het park is normaal gesproken dicht in de winter. Frederik van Alkemade, producer Special Events bij Mojo, vertelt aan Sponsorreport: 'Toen ik hoorde dat Apenheul in de winter dicht gaat, dacht ik: Wat gebeurt er dan? Stel je voor dat daar iets magisch plaatsvindt.'
Winterheul is een wandeling van 2 kilometer waarin de bezoeker een verhaal over een ijsvogel volgt, met animatie, licht en geluid. 'Iedereen zal die route net iets anders beleven', zegT Van Alkemade. 'We hebben aan het einde ook een plek met winterse horeca waar je nog kan napraten over wat je hebt beleefd.'
Voor directeur Roel Welsing van Apenheul voelt de nieuwe samenwerking met Mojo natuurlijk aan. 'We streven allebei naar een unieke beleving. We hebben allebei een passie voor kwaliteit. Bij Apenheul zit die ervaring natuurlijk in de loslopende apen in het park. Daar denken we over na met zichtlijnen en klimstructuren. Maar ook een speeltuin in Apenheul is een belevenis op zich, waar we bijvoorbeeld veel aandacht hebben voor het materialengebruik.'
De Winterheul is tot en met 5 januari te bezoeken.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.