Beurzen
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
De 154 bij AUMA geregistreerde beurzen bereikten in 2016 gemiddeld 1,5 procent meer bezoekers. Ook het gemiddelde beursoppervlakte groeide licht met 0,8 procent, terwijl het aantal exposanten terugliep met 0,7 procent. In totaal werden er in 2016 op de 154 regionale beurzen 5.894.785 bezoekers geteld. De 52.652 exposanten hadden 1.536.933 vierkante meter beursoppervlakte ter beschikking.rn
rnDe sterkste groep in de regionale markt is met grote afstand de hobby en vrije tijd consumentenbeurs met thema’s als hengelsport en voeding. De bezoekersaantallen van deze beurzen namen de laatste jaren gemiddeld rond de 3,6 procent toe, het beursoppervlak met 2,0 procent.rnrn
rnIets minder goed ging het met de 30 regionale beurzen voor vakbezoekers, waarbij de exposanten aantallen stabiel bleven op rond de 8.600 maar de beursoppervlakte met 1,8 procent daalde en de bezoekersaantallen met 3,2 procent.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.