Beurzen
Het groene beursconcept van Daikin op de vakbeurs Chillventa is door het Design Zentrums Nordrhein Westfalen beloond met een red dot award in het segment Communication Design, zo meldt het Duitse Messe + Marketing.
Daikin, fabrikant van klimaatsystemen, bracht op deze wijze haar milieubewustzijn onder de aandacht van de beursbezoekers.
Onder het motto ‘efficiëntie is onze natuur’ waren alle standelementen ‘geleend’ in plaats van geproduceerd en werden ze na de beurs hergebruikt of teruggebracht naar hun herkomstplaats. Zo gingen de boomstammen die dienden als zitelement terug naar hun oorsprong, een survivalparcours. De groene weide werd na de beurs gecomposteerd en hergebruikt als tuingrond.
Het standconcept is ontwikkeld door het in München gevestigde communicatiebureau Platzer.
De inzending deed mee in de categorie Event Design van de red dot award, die valt binnen het segment Communication Design. De red dot awardkent drie segmenten (Design Concept, Product Design en Communication Design), die weer zijn onderverdeeld in een groot aantal categoriën. Een internationale jury bepaalt wie de prijswinnaars zijn.
Dit jaar zijn er 6.468 ingezonden uit 40 landen. De prijsuitreiking van de red dot awards 2011 vinden plaats op 7 oktober in Berlijn.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.