Beurzen
Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers. De resultaten zijn vastgelegd in een trendrapport dat is te downloaden op de website van de RAI.
De evenementbezoeker van vandaag wordt met name vertegenwoordigd door Generatie X en steeds meer door Generatie Y. Twee generaties die door hun opvoeding en maatschappelijke context zeer specifieke eigen ideeën, levensopvattingen en behoeften hebben.
Generatie Y verwacht een experience als ze naar een beurs gaan. Naast informatie ontvangen, willen ze vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Meedoen, co creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen, is het parool voor Generatie Y. Ze willen daarnaast zeker weten dat een bezoek de moeite waard is.
Ook Generatie X heeft specifieke wensen met betrekking tot een evenementbezoek. Ze willen van te voren weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Vertrouwen is belangrijk voor Generatie X. Ze willen transparante, eerlijke informatie en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Waar betalen ze precies voor en wat krijgen ze daar precies voor terug?
Amsterdam RAI heeft in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok NetPanel de veranderende wensen en behoeften van Generatie X en Y in kaart gebracht. Het resultaat is een document vol met interessante inzichten over X & Y en concepten en ideeën om beurzen/evenementen te innoveren en toekomstbestendig te maken. De generatie-inzichten zijn gebaseerd op kwalitatief onderzoek en socio-culturele trendanalyses. Het kwalitatief onderzoek is uitgevoerd onder bezoekers van business-to-business en publieksbeurzen. De analyses en concepten zijn uitgewerkt met het oog op beurzen, congressen en andere evenementen.
Dit trendrapport is de eerste in een rij RAI Insights. De volgende staat in het teken van 'Connected Society'
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.