Congressen
Een kadootje geven aan uw deelnemers lijkt zo risicoloos. Maar wie niet vooraf goed nadenkt over het hoe en waarom van de premium, kan hem beter achterwege laten.
Een kadootje geven aan uw deelnemers lijkt zo risicoloos. Maar wie niet vooraf goed nadenkt over het hoe en waarom van de premium, kan hem beter achterwege laten.
Het mag nooit zo zijn dat u zomaar zegt: "Laten we leuke gadgets weggeven!" Eerst bepaalt u de doelen van uw bijeenkomst, daarna kiest u een premium die dit doel helpt te bereiken.
U hebt voor een zacht prijsje een partij cd-houders op de kop getikt? Leuk voor u… De vraag is echter wat uw (potentiële) klanten graag zullen gebruiken en in het zicht houden. "Top of desk is top of mind".
Leg aan de premiumverkoper uit wat u wilt communiceren zijn. Hij of zij kan u suggesties doen voor passende give-aways waarmee u uw marketingboodschap kunt overbrengen.
Grote klanten, sprekers en andere VIP’s zijn zeer waardevol voor uw onderneming. Zo mogen ze ook behandeld worden.
Geef uw waardevolle premiums niet aan iedere bedelaar. Geef uw give-aways alleen weg als bedankje voor het luisteren naar de presentatie of het prettige gesprek.
U kunt veel geld besparen als u premiums in grote aantallen koopt. Hoeveel bijeenkomsten heeft u in de planning staan waarbij u hetzelfde thema gebruikt? Koop voor al deze bijeenkomsten in één keer in.
Hoe goed is de stressbal die u gaf, als de klant na een jaar knijpen contact met u wil opnemen, maar geen adres op de bal kan vinden? Niet goed!
Bedenk dat wedstrijden waar leuke prijzen te winnen vallen, meestal niet de kwaliteitsbezoekers trekken die u juist wel wilt spreken.
Journalisten zijn ook mensen. Ook zij voelen zich gevleid als ze een presentje krijgen. Maar maak het niet te bont. De meeste journalisten hebben objectiviteit hoog in het vaandel staan.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: geef geen rommel weg! Laat de premiums dan maar liever achterwege.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.