Congressen
In 2011 richtte Esther Westerweele (1972) haar bedrijf LEF marketing & events op – een evenementenbureau gefocust op de techindustrie. Inmiddels is dat bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijd opererende onderneming met 40 medewerkers en jaarlijks meer dan 500 projecten en 20 miljoen euro omzet.
Althans, dat was zo tot februari 2020. De gevolgen van de coronapandemie op het bedrijf zijn groot: nu zijn er 11 mensen werkzaam en blijft een vijfde van de omzet over. Toch heeft Esther het hoofd niet laten zakken, integendeel zelfs. Ze richtte in 2020 drie nieuwe bedrijven op en kijkt vooruit. Niet blijven mopperen over hoe het allemaal tegenzit, maar positief vooruit. Samen met haar team focust ze op wat wél mogelijk is.
Esther is deze bedrijven gestart:
EXplendid! biedt een concept voor flexibele standbouw. Klanten hebben de keuze uit diverse stands die modulair worden aangeboden. Dit maakt het voor organisatoren van beurzen en congressen makkelijk en snel stands te leveren, waarbij standhouders zich slechts zorgen hoeven te maken over hun aankleding.
Cloud Explorers Forum is een evenementenconcept met jaarlijks (online) events rondom diverse cloudthema’s. In plaats van een commercieel evenement waarbij het draait om “leads” en “pipeline” is het forum bedoeld voor netwerken en quality content. Het evenement heeft een senior doelgroep en ontvangt niet meer dan 60 deelnemers per evenement.
Ten slotte is er Lenovi: de oplossing voor registratie en ticketing van evenementen. Esther en haar team werken aan software dat specifiek ontwikkeld is voor de zakelijke evenementenmarkt, waarbij rapportage, gemak en snelheid centraal staan.
Investeren dus, in plaats van stilzitten. En dat is nog niet alles: LEF marketing & events heeft in het begin van de coronapandemie vrijwilligerswerk gedaan voor zorginstanties in de eigen regio en organiseerde optredens bij bejaardentehuizen. Ook is Esther vrijwillig betrokken bij de “Taskforce Gemeente Sluis”, een groep van ondernemers die de regio Sluis / West-Zeeuws Vlaanderen in deze tijd extra op de kaart probeert te zetten.
En LEF marketing & events? Dat is druk bezig met het organiseren van online events, webinars en marketingprojecten. Het overgebleven team heeft zich verdiept in online events, uitzendingen en applicaties. Voor de lokale scholengroep werd bijvoorbeeld een online open dag georganiseerd met 3D tour van de gebouwen.
Het is bij LEF marketing & events nog niet zo druk als het bedrijf gewend is. De vooruitzichten voorspellen weinig verandering op korte termijn. Esther en haar team rekenen niet op live events vóór september. En als het dan kan, zal het klein beginnen. LEF marketing & events is er klaar voor, nu de wereld nog!
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.